محمود ثمینی، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

برای ایجاد نشاط در جامعه کار فرهنگی نیاز است

20 آذر 1399 12:50 ق.ظ ایران

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باید از ظرفیت فرهنگ فاخر استان مانند موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و بومی برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه استفاده کنیم.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، “محمود ثمینی” روز پنجشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت، زنان و خانواده با حضور مدیران کل امور اجتماعی و بانوان استانداری به صورت ویدئو کنفرانس پیرامون دو موضوع پویش زن و زندگی و راهکارهای افزایش نشاط با توجه به شرایط کرونایی افزود: باید از فضای مجازی در حوزه فعالیت های ورزشی، هنری فرهنگی و اعتقادی برای ایجاد روحیه نشاط و شادی اجتماعی در چارچوب قانون و موازین شرعی بهره جست.

ثمینی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی وظیفه اعضای این کار گروه است، خاطرنشان کرد: محور خانواده، مادر بوده و مهم است ضمن اهمیت به موضوع زن، چگونگی کارکرد و رفتار و مسئولیت اجتماعی این عضو خانواده را مورد بررسی قرار دهیم، باید به فضای لطیف و مطلوب زندگی در خانه توجه بیشتری داشته باشیم و اجرای پویش زن و زندگی در این راستا می تواند به این مهم کمک قابل توجهی کند.

وی با اشاره به لزوم باز گذاشتن باب گفتگوی سازنده در خانواده ها گفت: مکلف هستیم که شرایط را برای شکل گیری زندگی ایرانی و اسلامی در خانواده فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان القای ناامیدی در خانواده را فراهم آورنده زمینه رشد آسیب های اجتماعی دانست و تاکید کرد: نباید بگذاریم خانواده ها به سوی ناامیدی سوق داده شوند و برای غلبه بر بیماری کرونا در کنار محدودیتها، فرهنگ سازی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در جامعه نهادینه شود زیرا در این صورت کرونا به کمترین حد سرایت خواهد رسید و نشاط اجتماعی به جامعه باز خواهد گشت.

وی یادآور شد: می توان برای ایجاد نشاط اجتماعی از ظرفیت شبکه های مجازی آموزشی مانند شاد و آموزش های دانشجویی بهره برد و لازمه آن انجام هماهنگی در این زمینه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: به منظور شناسایی انتظارات مردم و تدوین برنامه ها می توان از ظرفیت دفاتر تسهیلگری بهره گیری کرد.

امین بانی هوای دوری