بهاره میرزاآقا ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

بهاره میرزاآقا: کرونا کورسوی امید ما را هم از بین برد

29 مرداد 1399 9:29 ق.ظ ایران

میرزاآقا می‌گوید به صورت آنلاین نمی‌شود آواز درس داد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، بهاره میرزاآقا خواننده موسیقی بانوان درباره فعالیت این روزهای خود گفت: من در یک بازه بسیار طولانی بیکار بودم ولی الآن چند هفته‌ای است که کار تدریس را شروع کرده‌ام. یک سری از دوستان می‌گویند کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار کنیم ولی واقعیت این است که به صورت آنلاین نمی‌شود آواز درس داد. در حال حاضر اوضاع خوب نیست و ما در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

وی در خصوص کیفیت کلاس‌های آنلاین عنوان کرد:

من در این مدت تدریس آنلاین داشتم ولی بعد به این نتیجه رسیدم که به صورت آنلاین نمی‌توانم آواز را درس بدهم چون من پیانو می‌زنم و هنرجوها آواز می‌خوانند. به نظرم ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به زندگی عادی برگردیم. در این شرایط کلاس‌های آنلاین برای خواندن و آموزش سازهای کوبه‌ای شدنی نیست.

این خواننده با اشاره به اینکه وضع اینترنت ما خوب نیست و وسط کلاس قطع می‌شود، اظهار داشت: آن‌قدر بچه‌ها هنگام کلاس آنلاین اذیت می‌شوند که ترجیح می‌دهند از شرکت در این کلاس‌ها صرف نظر کنند، ضمن این که برای معلم هم غیر صرفه می‌شود چون از صبح تا شب اینترنت زیادی مصرف می‌کند.

میرزاآقا درباره آسیب‌های کرونا به موسیقی بانوان توضیح داد: موسیقی بانوان دارد از رده خارج می‌شود. اگر کورسوی امیدی در دل ما وجود داشت، شرایط کرونا آن امید را هم از بین برد. من در این سال‌ها صدای خودم را هرگز پخش نکردم و جایی نگذاشتم. حتی خواهر و مادرم نیز صدای من را ندارند. سعی کردم صدایم جایی نباشد تا خلاف قوانین عمل نکنم. دوستانی که شاگردان من بودند صدای خودشان را پخش کردند ولی اتفاقی برای آن‌ها نیفتاد. این تفاوت‌ها آزاردهنده بود. برخی از خواننده‌های خانم هم قوانین را رعایت نکردند و هم از تمام امکانات برخوردار هستند.

او تاکید کرد: موضوع بعدی، حمله خواننده‌های خانم به همدیگر است. در این سال‌ها کافی بود که یک اتفاق خوب برای ما بیفتد تا همکاران بر علیه من مصاحبه‌های تند کنند. بیشترین آزار را خواننده‌های خانم به من رساندند.

وی در پایان در رابطه با جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: من چهار پنج تک آهنگ ساخته‌ام که برای آن‌ها هزینه کرده‌ام ولی کجا باید پخش‌شان کنم؟ در نهایت 10 درصد صدای من باید زیر صدای یک خواننده مرد باشد. مثلاً برای هر آهنگ 20 میلیون تومان هزینه می‌کنیم ولی در نهایت آهنگ به نام خواننده مرد منتشر می‌شود. در اینترنت هم که جست‌وجو می‌کنید نام آن خواننده را می‌آورد، در صورتی که هزینه آهنگسازی و خرید شعر را من انجام می‌دهم.

ویژه:

امین بانی هوای دوری