عباس صالحی ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

تائید وزیر ارشاد بر تعطیلی ادامه‌دار مجموعه فعالیت‌های هنری

28 آبان 1399 1:36 ب.ظ ایران

سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت مجموعه فعالیت‌های هنری جزو گروه سه تلقی می‌شوند و کلاً، تعطیل هستند‌.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره محدودیت‌های هفته آینده گفت: همه فعالیت‌های غیرضروری تعطیل است مجموعه فعالیت‌های هنری نیز جزو گروه سه تلقی می‌شوند و کلا، تعطیل هستند‌. البته چاپخانه‌های یک می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و روزنامه‌ها نیز مشکلی نخواهند داشت.

 

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های هنری قبلا موظف بودند در ابتدا فاصله‌هایشان را بر مبنای پنجاه درصد ظرفیت حفظ کنند، اما در دو هفته گذشته تعطیل هستند و این تعطیلی تا پایان محدودیت‌های جدید ادامه دارد.

صالحی گفت: محدودیت‌هایی که از ابتدای سال تاکنون وضع شده، شرایط سختی را برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرده است. ما شرایط سختی را در تماشاخانه‌ها، گالری‌ها و سالن‌های سینما داریم. البته کمک‌های دولتی تا حدودی توانسته این شرایط را جبران کند اما هنوز با جبران کامل خسارت‌ها فاصله داریم.

او ادامه داد: در چارچوب سامانه کارا، ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان وام با بهره ۱۳ درصد پرداخت شده است. اخیرا با صحبتی که با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت و حمایتی که اتفاق افتاده است، در مرحله اول ۲۰۰ میلیارد تومان با تسهیلات ۴ درصد پرداخت شد که این می‌تواند به سالن‌های سینما و تماشاخانه‌ها کمک کند تا بتوانند تا حدودی روی پای خودشان بایستند.

امین بانی هوای دوری