عباس ملازینلی ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک ،vavmusic

تمام برنامه های فرهنگی ورزشی نوروزی در یزد لغو شد

28 اسفند 1398 10:19 ق.ظ ایران

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از لغو ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و هنری که به مناسبت ایام نوروز و ماه شعبان اطلاع رسانی شده بود، به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی شود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، عباس ملازینلی در گفتگو با خبرنگاران اهم برنامه های شاخص برنامه ریزی شده این سازمان برای ایام نوروز را شامل نمایش‌های خیابانی و موسیقی خیابانی و بالن سواری و بازسازی فعالیت‌های فرهنگی سنتی و بومی یزد، برگزاری جشنواره غذا و همچنین معرفی شش اثر ناملوس ثبت ملی شده استان یعنی کیک، سوروک، شولی، چیدمان دیوار چینه ای، خشت و مال و ساخت جوم یزدی برشمرد.

 

وی ادامه داد: همه این ۱۴۰۰ برنامه به دلیل شیوع کرونا به بن بست خورده و بر این اساس، برنامه‌های خود را به سوی تلویزیون، فضای مجازی و بیلبوردهای شهری سوق داده ایم و مقرر شد با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد برنامه‌های مشترکی را با عنوان «کوچه‌های آشتی کنان» و «جوان شو» برگزار کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد افزود: با توجه به شعار امسال که «خشت، خشت، تا بهشت» است، کلیپ‌هایی درباره دینداری، مردمداری، اخلاق مداری و … که از ویژگی‌های مردم یزد است، تهیه شده و در این کلیپ‌ها به معرفی هر کدام از این ویژگی‌ها و شعارهای اخلاقی در قالب یک خشت می‌پردازیم.

ملازینلی بیان کرد: بیلبوردها و بنرهایی در راستای این شعار با لهجه‌ها و شخصیت‌های مختلف استان نظیر دوچرخه سوار یزدی و سفره هفت سین و … آماده شده تا در سطح شهر نصب شود و فضاسازی شهری از برنامه‌هایی است که طی آن، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری می‌تواند ویژگی‌هایی که یزد را به بهشت جهانی مبدل کرده است، به نمایش قرار دهد.

وی، هدف از بیلبوردها را به تصویر کشیدن شعارهای معرفتی اصیل یزد در قالب هر خشت و به صورت تصویر عادی یا کارتونی و کاریکاتور عنوان کرد و افزود: قرار است المان‌های شهری با طراحی خلاقانه و مبتکرانه در سطح شهر نصب شود.

امین بانی هوای دوری