نیامین بهادری ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

توجیه فرهاد کشی ، به بهانه لایو بنیامین بهادری در اینستاگرام

15 اردیبهشت 1399 11:12 ق.ظ ایران

لایو بنیامین بهادری در اینستاگرام به‌اندازه اجرای زنده‌اش در دورهمی استرس و آشفتگی داشت.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، «نسبت بوی عیدی فرهاد به بوی عیدی بنیامین، مثل قرمه‌سبزی می‌مونه به استفراغ ۲ ساعت بعد همون قرمه‌سبزی که خوردی!» شاید چنین واکنش‌هایی بود که بنیامین بهادری را وادار کرد لایوی بگذارد تا در آن به سؤالات خبرنگاران حوزه موسیقی، طرف‌داران و منتقدانش پاسخ دهد.

بعد از اینکه بنیامین در اجرای زنده خود در برنامه دورهمی ترانه «کودکانه» را خواند، مورد انتقاد قرار گرفت، ترانه‌ای که قرار بود بازخوانی اثر فرهاد مهراد باشد، اما تغییرات و دست‌کاری زیادی داشت و از بازخوانی، تبدیل به کپی‌کاری شده بود.

این دست‌کاری آن‌چنان به چشم مخاطب آمده بود که در فضای مجازی به یک ضرب‌المثل تبدیل شد، یعنی در مواقعی که یک کار را خراب کنند می‌گویند مثل بوی عیدی بنیامین است! مثلا یک نفر نوشته بود: «سالاد شیرازی در اصل با آبغوره است، سالاد شیرازی با آب‌لیمو مثل اینه که بوی عیدی فرهاد رو با صدای بنیامین بهادری بشنوید و تازه شعرش رو هم عوض کرده باشه.»

همین انتقاد‌ها بودند که بنیامین را وادار کردند در صفحه اینستاگرامش لایوی بگذارد و به همه ابهامات پاسخ بدهد. این لایو شنبه شب، ۱۳‌اردیبهشت‌ماه پخش شد و هرچند بنیامین به‌اندازه اجرای زنده‌اش در دورهمی استرس و آشفتگی داشت، توانست همه حرف‌های نگفته یا سانسور‌شده‌اش در دورهمی را بزند. مثلا اینکه همین اجرا و هجمه‌های بعدش، باعث شدند او با شهریار قنبری و اسفندیار منفردزاده که ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز ورژن اصلی بوی عیدی هستند، ارتباط بگیرد تا از آن‌ها دل‌جویی کند و این دل‌جویی به دوستی آن‌ها رسیده، طوری‌که بنیامین از استاد‌قنبری خواسته است دیگر او را استاد صدا نزند و همان شهریار خطابش کند. چون شهریار هم یار دارد و هم شَه و این ۲ خیلی بهتر از لقب استاد هستند، مخصوصا که این روز‌ها همه در ایران خودشان را استاد می‌دانند!

جالب اینجاست که بنیامین در شروع لایو و وقتی مجری تی‌وی پلاس او را «حضرت بنیامین» صدا می‌زند، واکنش بدی نشان نمی‌دهد، پس تا اینجا می‌توانیم به استادقنبری بگوییم شهریار و به بنیامین بهادری بگوییم حضرت!

اما بنیامین در جایی از لایو، تیر خلاصش را زد و آب پاکی را ریخت روی دست هرچه منتقد است. او برای دفاع از ترانه‌اش گفت: «فرهاد هم که عزیز من و موسیقی ایرانی است، کپی می‌کرد. چرا فقط روی من حساسیت بوده؟» اینکه فرهاد کدام ترانه‌اش را به شیوه بنیامین کپی کرده است، به کنار، اما بنیامین با اینکه قبول داشت کارش اشتباه بوده است، خواست فرار رو به جلویی داشته باشد، اما نمی‌دانست فرهاد مهراد سال‌ها قبل، به دفاعیه اینستاگرامی‌اش پاسخ داده است.

فرهاد مهراد در زمان حیاتش مصاحبه‌ای داشته‌است که در قسمتی از آن می‌گوید: «برای کسی که بخواد کار رو آسون بکنه و برای کسی که نتیجه مادی قضیه فقط و فقط براش مطرح باشه، بهترین جواب اینه که مردم این‌جوری می‌خوان. طبع اکثریت قریب به اتفاق مردم به ابتذال گرویده و در این شکی نیست و ربطی به کشور ما نداره. به نظر من اجراکنندگان و به‌وجود‌آورندگان آثار هنری، سمعی، بصری و… می‌تونن چیز خوب تحویل بدن.» حالا بنیامین با خودش فکر کند ببیند کودکانه‌ای که ساخته چیز خوبی برای تحویل به مردم بوده است یا نه؟!

امین بانی هوای دوری