مهدی قاسمی ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

توضیحات مهدی قاسمی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های گروه کر شهر تهران

13 خرداد 1399 7:25 ق.ظ ایران

رهبر گروه کر شهر تهران از آماده بودن آلبوم این گروه و انتشار تک‌قطعه‌های جدید خبر داد.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، مهدی قاسمی نوازنده و رهبر گروه کر شهر تهران درباره فعالیت‌های این گروه گفت: ما این روزها مشغول انجام یک سری کارهای جدید انجام هستیم و تاکنون دو قطعه را ضبط کرده و برای آن‌ها ویدئو هم درست کرده‌ایم و سومین قطعه نیز در حال ساخت است. تقریباً هر ماه یک قطعه منتشر می‌کنیم.

وی درباره قطعات منتشرشده توضیح داد: نام یکی از این پروژه‌ها “به یاد صلح” است که به مناسب شیوع کرونا و پیامدهای این بیماری ساخته شد و در مورد همبستگی جهانی است. در این اثر چهار نفر از بچه‌های گروه کر به‌علاوه نوازنده فعالیت داشتند.

 

 

رهبر گروه کر شهر تهران ادامه داد: دومین اثر اجراشده ما “برای زیبایی زمین” نام دارد که یکی از قطعات جان میلفورد راتر موسیقی‌دان و آهنگساز بریتانیایی است. قطعه بعدی نیز احتمالاً دو هفته دیگر منتشر شود. این قطعه نوازنده ندارد و فقط 32 خواننده از اعضای ثابت گروه کر شهر تهران ما را همراهی می‌کنند. آهنگساز قطعه محمدرضا تفضلی است.

قاسمی در رابطه با ضررهای ناشی از لغو کنسرت گروه در ایام کرونا عنوان کرد: ما برای کنسرت تمرین زیادی کرده بودیم. اینجا می‌خواهم از نوازنده‌های گروه تشکر کنم چون به‌خوبی شرایط را درک کردند. آن‌ها کلی تمرین کردند ولی در نهایت اجرا نرفتیم. ما فقط پول سالن، تیزر و پوستر را دادیم و قرار شد نوازنده‌ها پولی دریافت نکنند.

وی با اشاره به این که گروه کر شهر تهران یک آلبوم با آهنگسازان ایرانی آماده انتشار دارد، درباره فعالیت‌های آینده گروه گفت: ما این آلبوم را خیلی وقت پیش ضبط کرده بودیم که هنوز منتشر نشده است. ترجیح می‌دهم زمانی آن را منتشر کنم که بتوانیم برای آن مراسم رونمایی هم برگزار کنیم. الآن آدم‌ها نمی‌توانند دور هم جمع شوند و اگر آن را منتشر کنیم نمی‌توانیم مراسم رونمایی بگیریم. در مورد کنسرت هم باید بگویم که هنوز چیزی مشخص نشده است و معلوم نیست چه زمانی می‌توانیم روی صحنه برویم.

امین بانی هوای دوری