داستان ساخت البوم دو نیمهی رویاواو موزیک , رسانه پخش موسیقی آنلاین
- 4,570 نگاه
- 0 دیدگاه
حمید حامی در پستی در صفحه مجازی خود در مورد مراحل و داستان ساخت آلبوم دوم خود به نام دو نیمه رویا توضیحاتی منتشر کرده است.
در ادامه صحبت های وی را خواهیم خواند.
ضبط آلبوم دو نیمه رویا حمید حامی
آلبوم دوم؛
“دو نیمهی رویا”
ضبط آلبوم از بهار ۸۰ تا اواخر ۸۱ طول کشید، “شبِعشق” و “سپید و سیاه” ترانههایی بودند که در کنار آلبوم “بن بست” ضبط شدند
و “لیلای من کو” سرودهی “آزیتا قاسمی”، عاشقانهای که سرنوشت و زندگی “بابک بیات” را تغییر داد
و بوی مرگ اسطوره میداد نیز همزمان با “همگریه” ترانهی آشنایی من و “بابک صحرایی” و “دو نیمه ی رویا” ضبط شدند.
دو نیمهی رویا سمبل حکایتی است تلخ از جدایی دو اسطوره، تقدیمیِ اهورا و بامداد به “ایرج جنتی عطایی” و “بابک بیات”، دونیمهی یک رویا که سالها دور ماندند و همیشه دور خواهند ماند.
در تمام طول مدتی که این آلبوم ساخته و ضبط میشد در کنار اهورا و بامداد همواره از تجربههای گرانقدر آقای بیات سود میبردیم،
تجربههایی که با تمام دشمنیها و بایکوتهای شخصی و سیستماتیکِ غیر قابل تحمل، چراغ راهمان بودهاند تا به بیراه نرویم.
“دو نیمهی رویا” آلبومی که حتی در زمان انتشارش اردیبهشت ۱۳۸۲ که موسیقی پاپ و سلیقهی مردم همچون امروز به چاه تباهی فرو نیفتاده بود نیز از طرف برخی تهیهکنندهها که عامل اصلی فساد در موسیقی هستند
و همواره روبروی ارتش کمتعداد اما پرقدرت موسیقی با اصالت به جنگ ایستادهاند نیز مورد اتهام بیمخاطبی قرار گرفته بود که در طول زمان خلاف آنرا اثبات کرد،
آلبومی که هرگز تکرار نخواهد شد، چرا که همهی فاکتورها و عوامل آن در زمان مخصوص به خود و با خصوصیتهای منحصر به فردی که تنها در آن زمان داشتند باعث تولد آن شدند،
ابزار و آلات، احساس، بازخوردهای اجتماعی و روانیِ موسیقی و ترانه در آن زمانهی پاکتر از امروز و نیز هنر ناب و انسانیتِ عوامل، از جمله آهنگسازها، نوازندهها، ترانهسراها، صدابردارها و همه و همه باعث شدند که اثری خاص و منحصر به فرد تولید شود که به دور از تعصب، جزو آثار شاخص و درخشان تاریخ موسیقی ایران است.
و البته که از همه مهمتر عشق است، عشق که ماندگارترین احساس زمین است،
عشقی که در بندبند کلمات و نواهای این ترانهها جاریست تا در زمانهی بیهنری و هنرِ فاسدِ آغشته به پول و سیاست، همچنان ماندگار و پیشرو باقی بماند