مایکل جکسون

درآمد نجومی جسد ستاره بزرگ تاریخ موسیقی پاپ!

9 شهریور 1397 3:09 ب.ظ جهان

براساس مدارکی که اخیرا در دادگاه‌های حقوقی پرونده مایکل جکسون ارائه شده این خوانندۀ سرشناس که درحدود یک دهه پیش درگذشته است پس از مرگش بیش از زمان زندگی درآمد دارد.

جکسون که در سال ۲۰۰۹ در ۵۰ سالگی درگذشت در هنگام مرگ در حدود ۵۰۰ میلیون دلار بدهی داشت. بر اساس گزارش‌های واصله از اداره‌کنندگان مایملک این هنرمند بیشتر این بدهی تا کنون پرداخت شده اما هنوز هم مقداری باقی مانده است.

له گزارش اخبار موسیقی واوموزیک بر اساس گزارش مجلۀ میرر، درآمد اموال و حقوق به‌جا مانده از جکسون در سال ۲۰۱۵ معادل ۷۴ میلیون دلار بوده و این رقم از یک سند ۷۳ صفحه‌ای استخراج شد که در دادگاه اخیری بر سر یک سری مسائل حقوقی توسط مدیران و گردانندگان اموال بازمانده از جکسون ارائه شد. این رقم همچنین شامل مبلغی در حدود ۲ میلیون و پانصد هزار دلار حاصل حقوق انتشار این هنرمند در آن سال است.

در این سند مشخص شده است که شرکت بزرگ تریامف اینترنشنال که بزرگترین بازوی بازاریابی جکسون بوده در آن تاریخ بیشترین درآمد را برای وارثان جسکون داشته و در حدود ۱۹ میلیون دلار به اموال بازمانده از او افزوده است.

در این سند همچنین یک سری هزینه‌ها نیز روشن شده است از جمله هزینۀ ۱۱ میلیون دلاری برای خرید خانۀ فرزندان جکسون و مبلغ ۱ میلیون دلار هزینه‌های درمان کاترین، مادر مایکل جکسون.

اتهام وارده علیه مدیران مایکل جکسون در دادگاه مذکور که از سال ۲۰۱۴ توسط ورا سِوُرا، یکی از هوادارن جکسون آغاز شد و تا چند روز پیش ادامه داشت این بود که در آلبوم «مایکل» که در سال ۲۰۱۰، پس از مرگ این ستارۀ فقید منتشر شد، سه قطعه حاوی صدای واقعی این خواننده نبوده است. در این پرونده که کمپانی سونی میوزیک هم در کنار اداره‌کنندگان مایملک جکسون متهم پرونده بود هر دوی متهمین رفع اتهام شدند. اما در نهایت مشخص نشد که در قطعات «اخبارداغ» Breaking News، «هیولا» Monster و «سرت را بالا بگیر» Keep Your Head Up واقعا صدای مایکل جکسون را می‌شنویم یا نه. بر اساس گزارش‌ها پیشین این سه قطعه همگی در سال ۲۰۰۷ و با همکاری ترانه‌سرا و تهیه‌کننده؛ ادوارد کازینو و جیمز پورته ضبط شده‌اند اما هواداران جکسون سال‌ها این بحث را دنبال کردند که صدای خواننده در این قطعات صدای خوانندۀ محبوبشان نیست.

امین بانی هوای دوری