اشوان

درخشش دنباله دار «اشوان» ستاره موسیقی پاپ

4 مهر 1397 9:43 ق.ظ یادداشت

اشوان خواننده جوان موسیقی پاپ، همچون یک ستاره دنباله دار می ماند که همیشه جسارت تغییر و تفاوت را داشته است؛ کسی که با تفکرات تازه و پلنی نو، ایده های خود را بی محابا عملی می کند.
او با احترام به مخاطبان، نه تنها باب میل طرفداران خود کار می کند، بلکه آن ها را با دنیایی از نت های تازه آشنا می نماید تا با توجه به اعتماد مخاطبانش، سلیقه آن ها را با خود همسو کند و شاید وی از همین جهت هوادارانش را باهوش می داند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک خواننده قطعه «مقصر»، در عین حال که با موسیقی روز پیش می رود، کاری به هیاهوی این مارکت ندارد و بی تفاوت راه مشخص خود را پی می گیرد و برخلاف بسیاری از خوانندگان، همچون بزرگان این عرصه، تک ترک های خود را با فاصله زمانی منطقی تری روانه بازار می کند تا هم مخاطب ارتباط لازم را با اثر منتشر شده برقرار کند و هم خود فرصت مناسبی برای تولید آثار جدید و تفکر بر روی آن ها داشته باشد.

بسیاری نقطه عطف «اشوان» را انتشار قطعه «تنها شدم» می دانند؛ عاشقانه ای که بر دل بسیاری جوانان نشست و مخاطبان زیادی را جذب موسیقی اشوان کرد و باعث شناخته شدن اشوان در میان دوستداران موسیقی شد.

ریسک پذیری او برای انجام ایده های خود و ارائه موسیقی مورد نظرش، شجاعانه است و جالب آن که عموما در چنین مواقعی، از استقبال مخاطبانش سورپرایز می شود، چرا که انتظار ندارد سلایق گوناگون، به راحتی با سلیقه و تفکر وی همسان شود و این نشان از موفقیت اشوان در تشخیص درست هارمونی و موسیقی هم راستا با سلیقه خود و مخاطب دارد. قطعه «تولد» یکی از آن آثاری است که اشوان با ایده و سبک موسیقی مد نظر خود تولید کرده و با استقبالی که هواداران نشان داده اند بر قلب آنها نیز نشسته است.

اگر فردی برای اولین بار شاهد اجرای زنده «اشوان» باشد، بی شک سورپرایز خواهد شد و ترغیب می شود تا دوباره آن را تجربه کند. کنسرت های اشوان بسیار پرانرژی است و گاه حتی شاید برخی مجبور باشند هنگام جیغ های ممتد و تشویق های بی امان هواداران جوان، گوش خود را بگیرند! هیجانی که با پایان کنسرت، تمام نمی شود و هنگام خروج از سالن و در محوطه برگزاری کنسرت، صدای همخوانی های خودجوش هواداران به گوش می رسد.

خوانندگی بی شک تنها داشتن صدای خوب و پرورش یافته نیست، یک خواننده برای بهترین بودن، نیاز به فاکتورهای زیادی دارد که اجرای صحنه تنها یکی از آن ها است. اشوان که در یک خانواده هنرمند پرورش یافته است؛ همیشه از آموزش های فریدون محرابی(بازیگر) دایی خود، بیشترین بهره را برده است و اجرای کم نظیرش، مهر تاییدی است که او یک شاگرد شش دانگ بوده چرا که تسلط وی بر زبان بدن مثال زدنی و ستودنی است. او فقط در پی خواندن نیست، او با بیان هر کلمه سعی دارد با لحن خود معنی واژه و حس ترانه را به شنونده منتقل کند. او با توجه به فضای احساسی آثاری که اجرا می شود به خوبی صحنه را مدیریت می کند. به خوبی می توان دید که او روی صحنه احساس راحتی می کند چرا که در برقراری ارتباط با حاضرین بسیار صمیمی است و زمانی که روی استیج حاضر می شود، بی آنکه برای هواداران نقش بازی کند، با آن ها زندگی می کند.

حساسیت و البته شاید بیشتر از آن، وسواس او در ساخت موزیک ویدیو نیز باعث شده است زمانی که وی قصد انتشار موزیک ویدیو دارد، مطمئن هستیم اصلا قرار نیست شاهد اثری از او به صورت کلیشه ای که متاسفانه حتی امروزه، نمونه های فراوانی هم از این دست وجود دارد؛ باشیم و یقینا هیجان اثر جدید و رونمایی از ایده نو، نه تنها در تولید قطعات، بلکه در موزیک ویدیوهای این خواننده خلاق و خوش فکر وجود خواهد داشت.

هر چقدر هم که با اجرای اشوان اشنا باشیم باز هم او در موزیک ویدیوهای خود برگ برنده ای برای رو کردن دارد، جایی که بینندگان شاهد بازی بی نقص او هستند و فضای ترانه را در قالب یک فیلم سینمایی می بینند؛ البته در این میان نمی توان از تاثیر کارگردانان کاربلدی همچون «ائل شان» و «مهدی فلک بلند» که کارگردانی برخی موزیک ویدیوهای اشوان را به عهده داشته اند، غافل شد.

برای مثال در موزیک ویدیوی «منو دریاب»، هر دقیقه، ده ها تصویر می بینیم که این تنوع بصری همگام با فضای موسیقی اثر پیش می رود و بیننده را مجاب می کند به طور پیاپی بارها ویدیو را پلی کند و به تماشا بنشیند.

اشوان یک خواننده شجاع و خلاق است که برای آن که به تکرار نیفتد، برای هر اثر، ایده ای نو در ذهن می پروراند و سعی دارد به بهترین شکل ممکن آن را اجرا کند؛ وی به دور از هر گونه حواشی، همیشه سعی داشته است هواداران خود را غافلگیر کند و با اثری نو و متفاوت رضایت شان را جلب نماید.

به بهانه روز تولد این جوان خوش آتیه موسیقی پاپ، نگاهی گذرا به فعالیت های وی داشته ایم و بهترین ها را برای «اشوان» آرزومندیم.

علی لهراسبی بارون میزنه