محمدحسین توتونچیان،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

دومین فستیوال موسیقی ققنوس به کادر درمان تقدیم می‌شود

15 بهمن 1399 2:24 ب.ظ ایران

مدیر فستیوال موسیقی ققنوس می‌گوید به‌محض عادی شدن شرایط کرونا در تهران دومین دوره این رویداد برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،  محمدحسین توتونچیان مدیرعامل شرکت فرهنگی‌هنری ققنوس و مدیر فستیوال موسیقی ققنوس درباره برگزاری دوره دوم این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما در شهریور ۱۳۹۷ اولین دوره فستیوال موسیقی ققنوس را با هدف برپایی کنسرت‌هایی که امکان برگزاری آن‌ها در کشور وجود نداشت برگزار کردیم و می‌خواستیم این کار با حضور هنرمندان بین‌المللی اتفاق بیفتد. دوره نخست این فستیوال با حضور شهرام ناظری در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد و ما در خدمت گروه‌های در زمینه موسیقی تلفیقی، موسیقی کردی، موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ بودیم.

وی در رابطه با هم‌زمانی کرونا با دوره دوم این فستیوال بیان کرد: ما با صحبت‌هایی که با مدیران روابط عمومی سه دانشگاه علوم پزشکی داشتیم قرار شد این دوره را به پزشکان، پرستاران و کادر درمان تقدیم کنیم. ایران اولین کشور در جهان بود و هست که هنرمندانش به یاری کادر درمان کرونا شتافتند و این حرکت انسان‌دوستانه را انجام دادند. به همین دلیل اصرار من این بود که تا شرایط تهران عادی شده هر چه سریع‌تر فستیوال را برگزار کنیم تا همچنان اولین کشور در جهان باشیم که چنین کاری را انجام داده است.

این تهیه‌کننده موسیقی در پاسخ به این سؤال که آیا فستیوال موسیقی ققنوس اسپانسر داشته یا خیر، توضیح داد: اسپانسر نداشتیم. ما با مدیران هتل اسپیناس پالاس جلسات زیادی گذاشتیم و در نهایت آن‌ها توافق کردند که بابت سالن هیچ پولی نپردازیم. هنرمندان نیز توافق کردند که هیچ پولی از ما دریافت نکنند. البته یک سری هزینه‌های جانبی هم وجود دارد که شرکت ققنوس این هزینه‌ها را متقبل می‌شود. ما در جلساتی که با مدیرکل دفتر موسیقی داشتیم تاریخ ۱۸ تا ۲۴ بهمن‌ماه را انتخاب کردیم. گروه‌هایی هم که قبول زحمت کردند تا در این فستیوال حضور داشته باشند، رضا بهرام، محسن ابراهیم‌زاده، سالار عقیلی به همراه ارکستر ملی ایران، گروه هوروش، گروه چهارتار، امید حاجیلی و مسعود صادقلو بودند.

توتونچیان در خصوص نحوه توزیع بلیت‌ها گفت: ما با بیمارستان‌ها توافق کردیم که آن‌ها لیست افرادی که در بخش کرونا فعالیت می‌کردند را در اختیار ما قرار بدهند و ما برای آن‌ها و یک نفر همراهشان بلیت اختصاص بدهیم. همه این‌ها برنامه‌ریزی شده بود. ما مشغول اخذ مجوزها بودیم که معاون وزیر بهداشت اعلام کرد ما به تجمع بالای ۵۰ نفر مجوز نخواهیم داد. امیدوارم شرایط طوری شود که ما بتوانیم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی این فستیوال را برگزار کنیم. ما برای درخشان‌تر کردن نام ایران در جهان حتماً این کار را انجام خواهیم داد و به گوش جهان‌ می‌رسانیم که چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.

او در پایان خاطرنشان کرد: ما هنوز منتظر هستیم که ببینیم چه زمانی اجازه برگزاری این فستیوال را به ما می‌دهند. تماشاگران ما کسانی هستند که خودشان ماه‌ها درگیر کرونا بوده‌اند و می‌دانند که چطور پروتکل‌ها را رعایت کنند. نامه‌هایی را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ کرده‌ایم و به‌محض اینکه آن‌ها موافقتشان را اعلام کنند دومین دوره فستیوال موسیقی ققنوس را برگزار می‌کنیم.

امین بانی هوای دوری