راشامون ،اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک ،vavmusic

راشامون از ژاپن تا اجرا در رشت

28 بهمن 1398 1:09 ب.ظ ایران

امروز هنر ابعاد گسترده ای دارد. یکی از مهمترین مرزهایی که توسط هنر درنوردیده شده مرزهای جغرافیایی است. تبادل فرهنگ در وادی هنر, بخصوص, با مبادی و ریشه های مشترک بزرگترین دستاورد چند سده اخیر در جهان است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، هنر و ادبیات نمایشی بدلیل جایگاه رفیع و تاثیر گذارش بر فلسفه, جامعه شناسی, روابط اجتماعی و آموزش به یکی از ماندگار ترین حوزه های فرهنگی قابل تامل تبدیل شده است و در این چند دهه اخیر جایگاه رسانه بواسطه رابطه تنگاتنگش با هنر و ادبیات نمایشی بی بدیل است.

تقابل , همسویی و همزادی هنر در مشرق زمین در طول تاریخ به رشد اندیشه و بسترسازی تبلور تفکرات نو کمکهای شایانی کرده است .

انتخاب یک اثر از فرهنگ و ادبیات ژاپن بعنوان یکی از پیشرو ترین نمونه های خاور دور , علی رغم بُعد جغرافیایی نشاندهنده قرابت و شیوه مشترک فلسفی اندیشی و هنرورزی روایتگری با هنر و ادبیات غنی ایرانی است .

در بازآفرینی این اثر تلاش فراوان شده علاوه بر حفظ ماهیت اثر و روایت , به شیوه ای مدرن بازنمایی شود و با استفاده از آلات و ادوات موسیقی ایرانی و تبیین توانایی های بالای آنها تم و ملودی ژاپنی جذابی همراه با روایت تولید شود و با استفاده از نمادها و نشانه های ایرانی در طراحی لباسهای ژاپنی تاکید بیشتری بر ریشه های مشترک فرهنگی دو کشور شود.

این اثر از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه در تالار مرکزی شهر رشت و سالن حزین از ساعت ۱۸٫۳۰ به روی صحنه خواهد رفت و پذیرای مشتاقان هنر خواهد بود.

امیدوارم بتوانیم در مجموعه فرهنگی سفارت ژاپن در تهران مجددا این اثر را روی صحنه ببریم تا با دعوت از اساتید هنر و ادبیات دو کشور و بازتاب خبری مناسب آن موجبات انجام فعالیت های بیشتر فرهنگی و هنری بین دو ملت شویم .

در پایان تشکر ویژه ای خواهم داشت از مسعود یکتا نازنین بواسطه همراهی, دلگرمی و مشاوره موسیقایی اش بر پروسه تولید آن با خلاقیت پیام یکتا , هنرمندی خواهران علیزاده در طراحی لباس های اثر و محمد رسائلی , نسیم صحرائی, سمیرا دروگر و محمد حمیدی نیا بازیگران توانمند , مازیار شفیعی عکاس خوش ذوق گروه و حدیث رضایی, رها برنجکار , سعید علیزاده , الینا نگینی و نسترن صحرائی که در تولید این پروژه زحمات زیادی کشیدند.

و از همراهی و حمایت گروه هنری جهش در شهر رشت بویژه رضا حقی و مجید مژدهی دوست داشتنی که دلگرمی هایشان مشوق من در پیشبرد و پیشرفت کار بود .

امید است مخاطب هنر دوست از پیگیری و دیدن نتیجه ماه ها تلاش گروه هنری وِنِدیک لذت ببرد.

امین بانی هوای دوری