علیرضا متوسلی ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

روایت عضو ارکستر سمفونیک تهران از اجراهای خانگی

26 فروردین 1399 9:37 ق.ظ ایران

علیرضا متوسلی می‌گوید مخاطبان ثابت ارکستر سمفونیک بیشتر از سایر مردم از پروژه نوازندگی در خانه استقبال کردند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، علیرضا متوسلی نوازنده فاگوت و پیانو و عضو ارکستر سمفونیک تهران که زیر نظر بنیاد رودکی فعالیت می کند، درباره ایده پروژه نوازندگی در خانه گفت: این پیشنهاد از طرف استاد شهرداد روحانی مطرح شد و نوازندگان هم از این موضوع استقبال کردند. در واقع نوازندگان با این کار خود خواستند مردم را به شنیدن موسیقی کلاسیک دعوت کنند که خوشبختانه این اتفاق مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این بین مخاطبان ثابت ارکستر سمفونیک که آقای روحانی مدتی مدیریت و رهبری آن را بر عهده داشتند، بیشتر از سایر مردم خوشحال شدند و استقبال خوبی از این طرح به عمل آوردند.

 

 

این نوازنده درباره تأثیرات ویروس کرونا بر روی حوزه موسیقی توضیح داد: ما از زمان آغاز و شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان با لغو کنسرت‌ها مواجه شدیم که این اتفاق ضربه بزرگی به اقتصاد دنیا زد. امیدوارم مشکل به‌زودی حل شود و ما هم بتوانیم هر چه زودتر به روی صحنه کنسرت برگردیم.

متوسلی با اشاره به رونق گرفتن کلاس‌های آموزش مجازی در روزهای کرونایی گفت: اکثر آموزشگاه‌هایی که امکان برگزاری کلاس آنلاین را نداشتند و اکثر هنرجویانی که به خاطر مسافت دور امکان حضور در کلاس‌های حضوری را نداشتند تا حد زیادی به شرکت در این کلاس‌ها تمایل نشان داده‌اند. به نظرم آموزش آنلاین با وجود اشکالاتی که دارد ولی در شرایط فعلی یک کار معقول و مناسبی به نظر می‌رسد.

وی در پایان درباره فعالیت‌ این روزهای خود اظهار داشت: من نیز این روزها آموزش‌های آنلاین را پی می‌گیرم و در کنار آن بحث تنظیم و آهنگسازی را هم در خانه انجام می‌دهم.

امین بانی هوای دوری