پوریا اخواص ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

روایت پوریا اخواص از اجرای گروه نواساز در کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی

19 مرداد 1399 11:59 ق.ظ ایران

خواننده موسیقی سنتی و عضو گروه موسیقی نواساز می‌گوید پخش آنلاین کنسرت از طریق پلتفرم‌های مختلف یک نقطه عطف است.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از 16 تا 20 مردادماه با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی در تالار رودکی در حال برگزاری است و هر شب ساعت 21 در تلویزیون تعاملی تیوا به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

پوریا اخواص خواننده موسیقی سنتی و عضو گروه موسیقی نواساز که همراه علی‌اصغر عربشاهی، پویان عطایی، بهزاد میرزایی و سهیل کاکاوند روز دوشنبه 20 مردادماه در این برنامه روی صحنه می‌رود، در پاسخ به این سؤال که در کنسرت آنلاین چه قطعاتی را اجرا می‌کند، گفت: ما با علی‌اصغر عربشاهی چند سال پیش یک کنسرتی را برگزار کردیم که من آن رپرتوار را خیلی دوست داشتم. قرار شد قطعاتی را از همان رپرتوار در این کنسرت اجرا کنیم.

 

وی ادامه داد: قطعات در مایه دشتی هستند و شعر یکی از تصانیف از اخوان ثالث است و دیگری از هوشنگ ابتهاج. شعر آوازی که می‌خوانم هم از عطار است. یک تصنیف قدیمی هم به مناسبت بزرگداشت قمرالملوک وزیری می‌خوانم. احتمالاً تک‌نوازی‌ها و سولوهایی که بین قطعات اجرا می‌شود به‌صورت بداهه خواهد بود. اصولاً مبنای موسیقی ایرانی، بداهه و بداهه‌نوازی است.

این خواننده درباره فعالیت این روزهای خود گفت: من بیشتر اوقات مشغول تدریس آنلاین هستم. کلاس‌های حضوری را هم به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنم. علاوه بر آموزش، مشغول مطالعه و تمرین برای کنسرت آنلاین هستم. یکی دو آلبوم هم از مدت‌ها قبل آماده انتشار داشتم که به خاطر کرونا به تعویق افتادند ولی آلبوم “ای شب” به آهنگسازی سید امیر طاهری را در هفته‌های گذشته منتشر کردیم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. نام آلبوم بعدی که در نیمه دوم مردادماه منتشر می‌شود، “رنج عاشق” است که آهنگساز آن مجید مولانیا است.

خواص در رابطه با تجربه آموزش آنلاین اظهار داشت: من پیش از کرونا هم با دوستان خارج از کشور تدریس آنلاین داشتم ولی پس از کرونا همه دنیا به سمت تدریس آنلاین و کلاس‌های از راه دور رفت. به نظرم تدریس آنلاین برای کسانی که امکان حضور در یک مکان را ندارند اتفاق خوبی است.

وی درباره برنامه‌های آینده خود عنوان کرد: پیش از کرونا تصمیم داشتم یک سری کنسرت با دوست عزیزم بهنام ابوالقاسم که پیانیست بسیار خوبی است داشته باشم. اتفاقاً آلبومی را هم با اشعار علیرضا کلیایی ضبط کردیم و می‌خواستیم برای آن تور برگزار کنیم ولی متأسفانه به جریان کرونا خوردیم و کارها متوقف شد. فکر می‌کنم اولین کاری که پس از کرونا انجام می‌دهم اجرای کنسرت مشترک با بهنام ابوالقاسم است.

این خواننده در پایان خاطرنشان کرد: به عقیده من کنسرت آنلاین اتفاق بسیار خجسته‌ای است چون هر کس می‌تواند این کنسرت‌ها را در خانه با تمرکز ببیند. به نظرم پخش آنلاین کنسرت از طریق پلتفرم‌های مختلف یک نقطه عطف است.

امین بانی هوای دوری