روزبه بمانی،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

روزبه بمانی: هرچه بلایای طبیعی و غیرطبیعی را از پاییز تاکنون تجربه کرده‌‌ایم

12 فروردین 1399 2:34 ب.ظ ایران

روزبه بمانی گذشته (یکشنبه، دهم فروردین ماه) همراه با اعضای گروهش در سالن همایش‌های برج میلاد کنسرت آنلاین برگزار کرد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک، روزبه بمانی (خواننده موسیقی پاپ) به اتفاق اعضای ارکسترش شب گذشته (یکشنبه، دهم فروردین ماه) در سالن همایش‌های برج میلاد به اجرای کنسرت آنلاین پرداخت.

روزبه بمانی که در این کنسرت حین اجرای آهنگ ‌ها با مخاطبانش هم صحبت کرد.

او در ابتدا ضمن تشکر از نوازندگان گروهش گفت: ما به اینجا آمدیم تا تا شاید بتوانیم کاری کنیم که حال آدم‌های در خانه مانده، بهتر شود.

بمانی پیش از اجرای یکی از آهنگ‌هایش گفت: من همیشه پیش از اجرای این اثر توضیح می‌دادم و الان نیز آن را می‌گویم که ما تلاش می‌کردیم تا شما متوجه نشوید آهنگی که اجرا می‌کنیم، کدام است!

 

این خواننده پاپ که حین اجرای آثار و صحبت‌هایش با مردم، گاه سرفه می‌کرد، درباره این اتفاق به مخاطبان و اعضای گروهش گفت: من اگر سرفه می‌‌کنم تست کرونا داده‌ام و سرفه‌هایم حساسیت فصلی است و حال بدترین فصل به ما رسیده و من بابتش عذر می‌خواهم.

بمانی در ادامه به اتفاقات رخ داده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تقریباً از پاییز سال گذشته تاکنون هرچه بلایای طبیعی و غیرطبیعی و البته اتفاقات بسیار دردناک را تجربه کرده‌ایم.

وی گفت: طی این مدت طبیعت برای ما سنگ تمام گذاشت و به همین دلیل شاید من ماه‌هاست دوستان را ندیده‌ام و این اجرایی است که پس از مدت‌ها طی آن توانستیم دور یکدیگر جمع شویم.

این ترانه‌سرا ادامه داد: با توجه به اینکه چند نفر از دوستان در شهرستان بودند، یعنی در شهرستان زندگی می‌کنند ما با نامه‌نگاری‌های مختلف توانستیم آنها را امشب در کنار خود داشته باشیم.

این خواننده پاپ افزود: لازم است از این دوستان تشکر ویژه‌ای داشته باشم زیرا آنها فارغ از خطر کردن، آمدند برای آن که شاید بتوانیم امشب، لحظاتی کمی بهتر را کنار هم داشته باشیم.

روزبه بمانی سپس از عوامل حاضر در سالن همایش‌های برج میلاد و و مخاطبانش خواست نوازندگانش را تشویق کنند.

در میانه کنسرت، روزبه بمانی صحنه را ترک کرد و موزیکی پخش شد که در طول آن نوازندگان گروه معرفی می‌شدند و با سازشان هنرنمایی می‌کردند.

بمانی پس از معرفی عوامل و اجرای یکی دیگر از آثارش خطاب به مردم گفت: سالها بعد می‌توانیم بگوییم این روزها را هم دیدیم. البته ما خیلی روزها را دیده‌ایم. ما در جایی از جهان هستیم که ویژه‌ترین اتفاقات تاریخ را دیده‌ایم و این اتفاق (شیوع بیماری کرونا) اتفاقی جهانی است و ما باید سعی کنیم در جهت از بین بردن آن تمام ذهن و تلاش و هوش و هنرمان را صرف کنیم تا این اتفاق شوم زودتر از بین برود.

این خواننده پاپ ادامه داد: به گفته سازمان بهداشت جهانی، این اتفاقات هر صد سال یکبار رخ می‌دهد که به دلیل وجود آنها، آن اعلام بحران می‌شود. دنیا وبا و طاعون و سیاه زخم به خود دیده است. ما شاهراه فرهنگی جهان هستیم و از این متاسفم که همیشه این اتفاق‌ها در سرزمین ما می‌افتد و بیشترین میزان آسیب را ما می‌بینیم.

این ترانه‌سرا گفت: پس از جنگ جهانی دوم نیز با اینکه ما درگیر جنگ نبودیم بیشترین هزینه را به لحاظ انسانی دادیم. امروز که وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی هست و ما بنا به درک و فهم خودمان باید تلاش کنیم که با کمترین خسارت پیش برویم، بنابراین بازهم از شما می‌خواهم که رعایت کنید زیرا مسئله بسیار جدی است.

این خواننده پاپ ادامه داد: ضمن آنکه باید مسائل بهداشتی را رعایت کنیم اما نباید بترسیم و دچار وسواس شویم و از وحشت زیاد به دامن بیماری بیفتیم. زیرا ترس زیاد به خودی خود باعث می‌شود سیستم و مکانیسم دفاعی بدن ما به شدت پایین بیاید و به بیماری دچار شویم.

بمانی از شهرداری تهران و برنامه نوروزخانه تشکر کرد و گفت: الان که داشتم می‌آمدم شنیدم‌ برج میلاد به احترام ملت ایران نسبت به کادر پزشکی و درمانی و پرستاران عزیز به رنگ سبز درآمده است. می‌خواهم بگویم امسال در جهان سال پزشک و پرستاران است نه فقط در کشور ما. ما باید در همه دنیا تمام قد به کسانی احترام بگذاریم که نه برای ویزیت، نه عمل جراحی و هیچ منفعت مالی، بلکه بنا به تعهد شغلی و تعهد اخلاقی و انسانی از جان خود گذشته‌اند.

روزبه بمانی سپس به اجرای آثار دیگرش پرداخت و پس از آن رو به مخاطبان گفت: باید دست تک تک شما را بوسید زیرا می‌دانید در چه بزنگاه عجیبی هستیم و می‌دانید این زخم چقدر کاری است و با این شرافت و تعهد اخلاقی ایستاده‌اید. باید در مقابل شما سر تعظیم فرود آورد. همیشه این نسبت را به ما دادند که مردمی فراموشکار هستیم ولی مطمئناً این ورطه عجیب از تاریخ را فراموش نخواهیم کرد، همانطور که جانفشانی‌های شما نیز از یادمان نخواهد رفت.

وی در پایان مجددا مردم را به رعایت اصول دعوت کرد و از آنها خواست در خانه بمانند و شب‌های دیگر نیز کنسرت‌های آنلاین را هم دنبال کنند.

گفتنی است، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران قرار است خوانندگان موسیقی پاپ و برخی گروه‌ها از جمعه ۸ فروردین‌ لغالیت ۲۱ فروردین‌ماه در قالب برنامه نوروزخانه به اجرای کنسرت بپردازند. ساعت برگزاری این کنسرت ساعت ۲۱:۰۰ هرشب است.

امین بانی هوای دوری