رونمایی از یک چهره دیگر از خانواده خواجه امیری

رونمایی از یک چهره دیگر از خانواده خواجه امیری + عکس

8 شهریور 1395 7:29 ق.ظ ایران

مهرزاد خواجه امیری در حالی در تالار اندیشه تهران روی صحنه رفت که هیچگاه از شهرت خانوادگی اش در پیشرفت کارش در موسیقی استفاده نکرد.

او که برادرزاده ایرج خواننده قدیمی و محبوب ایران و البته پسرعموی احسان خواجه امیری است در سبکی متفاوت موسیقی خود را دنبال می کند. هر چند از مهرزاد آلبوم سایه سوم در سبک پاپ منتشر شده اما دلبستگی او را به موسیقی نیوایج را نمی توان کتمان کرد که پیش از آلبوم سایه سوم اولین آلبوم او در همین سبک و سیاق منتشر شد .
مهرزاد خواجه امیری پنجم شهریور در تالار اندیشه تهران با ارکستری 50 نفره نواخت. در ابتدای این اجرا مهرزاد خواجه‌امیری، با همراهی ارکستر خود به رهبری، آرمین تاجبخش قطعه Nightingale را نواخت.
سپس قطعه رویای یک مرد، از ساخته‌های یانی را با تنظیمی جدید و به همراهی کیمیا شعربافیان، نوازنده ساز ابوا اجرا کرد که با تشویق حضار همراه شد .
از دیگر قطعات اجرا شده در این اجرا می‌توان به ساخته‌‌های وی هم چون خلیج فارس، رویای زمستانی، خاطرات تلخ و شیرین، کومیتیس و معبد شرقی و دو اثر دیگرش، با نام‌های مرگ شاید شیرین و رویای بی پایان، که هنوز منتشر نشده‌اند را برای طرفداران خود اجرا کرد.
وی پس نوازندگی ساز دودوک در قطعه رویای بی‌پایان این ساز را معرفی کرد و گفت: «کسانی که کنسرت‌های یانی را دنبال می‌کنند این ساز را می‌شناسند. این ساز برای ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد که تعلیمات موسیقی را زیر سوال برد. دودوک یک ساز خوش صدا می‌باشد که شاید من نتوانم به خوبی آن را بنوازم«.
وی همچنین در پاسخ به سوال هواداران در خصوص تمدید این اجرا گفت: «این اجرا با قطعات اجرا شده تمدید نخواهد شد و سعی ما بر این است که با تنظیم قطعات جدید پاییز امسال نیز کنسرتی را برگزار کنیم.»
از دیگر قطعات اجرا شده در این کنسرت می‌توان آثاری همچون آداجیو از یانی، عشق ممنوع، سکرت گاردن و بداهه نوازی ساز دودوک و پیانو را نام برد.

 

 

خواجه امیری

خواجه امیری

خواجه امیری

خواجه امیری

امین بانی هوای دوری