زکریا یوسفی ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

زکریا یوسفی: دیگر دغدغه انتشار آلبوم ندارم

3 مرداد 1399 6:45 ق.ظ ایران

نوازنده و مدرس سازهای کوبه‌ای می‌گوید یک سری آهنگ‌های بی‌کلام و باکلام آماده دارد ولی آن‌ها را تبدیل به آلبوم نمی‌کند چون به‌اعتقاد او انتشار آلبوم نمی‌صرفد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، زکریا یوسفی نوازنده و مدرس سازهای کوبه‌ای درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: پس از تعطیل شدن کنسرت‌ها و به بهانه ارائه پایان‌نامه کارشناسی ارشد خودم مشغول تألیف یک کتاب با نام “کارکرد آواز و موسیقی در رقص و سماع” شدم. از آنجایی که باید تمرکز بیشتری روی آن می‌گذاشتم تألیف آن وقت زیادی برد.

 

وی افزود: یک تعداد کارهای نیمه‌تمام سازی هم داشتم که آن‌ها را تمام کردم و از همه مهم‌تر مشغول ساخت تعدادی تک آهنگ به زبان کردی هستم. تعدادی از آن‌ها با همراهی آقای حسام ناصری انجام می‌شود و در برخی قطعات نیز آقای امیرفرهنگ اسکندری با ما همکاری کرده‌اند.

این نوازنده درباره زمان انتشار آثار جدیدش عنوان کرد: یک سری از کارها در حد فضای محدود شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام منتشر شد ولی کار قطعاتی که قرار است تبدیل به کلیپ شوند از اوایل پاییز شروع می‌شود و به محض آماده شدن انتشار پیدا می‌کند.

یوسفی با اشاره به این که دیگر پیگیر آلبوم نمی‌شود، اظهار داشت: انتشار آلبوم به لحاظ اقتصادی نمی‌صرفد. در حال حاضر یک سری آهنگ‌های بی‌کلام و باکلام آماده دارم ولی آن‌ها را تبدیل به آلبوم نمی‌کنم چون انتشار آلبوم نمی‌صرفد. اساساً با انتشار آلبوم به صورت فیزیکی چیزی عاید موزیسین نمی‌شود. البته می‌توانیم روی انتشار آلبوم‌ها به صورت دیجیتال مانور بدهیم، به شرط اینکه هوشمندانه و درست حسابی پیگیر آن باشیم.

وی بیان کرد: من 10-12 آلبوم مستقل دارم و در بیش از 90 آلبوم در ژانرهای مختلف نوازندگی کرده‌ام. حرف درستی نیست ولی دیگر چه نیازی دارم آلبوم منتشر کنم؟ فعلاً کارهایم را به صورت تک آهنگ منتشر می‌کنم و اگر شرایط برای انتشار آلبوم فراهم شد روی آلبوم هم کار می‌کنم. یک زمانی دغدغه تولید آلبوم داشتم ولی الآن دیگر دغدغه انتشار آلبوم ندارم.

این نوازنده در پاسخ به این سؤال که کرونا چقدر به موسیقی ضربه زده است، توضیح داد: از بُعد بیزینس، ضربه‌ای که کرونا به موسیقی زده است حد و حساب ندارد چون کنسرت‌های زیادی لغو شده است. ده‌ها کنسرت خود ما هم به خاطر کرونا لغو شد. گاهی اگر به هر دلیلی شرایط در ایران بد بود و نمی‌توانستیم اینجا کنسرت برگزار کنیم، معمولاً جزو پرکارترین گروه‌ها در فستیوال‌های خارج از کشور بودیم. ما چند برنامه خودمان را از دست دادیم و از این بابت شنیده‌ایم کمپانی‌های اروپایی برگزارکننده فستیوال‌ها، ده‌ها هزار یورو ضربه دیده‌اند.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: من کرونا را در کوتاه‌مدت به فال نیک گرفتم و توانستم یک سری کارها که دوست داشتم انجام بدهم ولی فرصتش نبود را انجام دادم.

امین بانی هوای دوری