سالار زمانیان،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

سالار زمانیان برای «از اَرَس» نشان نقره جایزه جهانی موسیقی را کسب کرد

28 فروردین 1399 10:58 ق.ظ ایران

آلبوم موسيقى «از اَرَس» اثر سالار زمانيان در دو بخش بهترين آلبوم و نوازندگى موفق به كسب مدال نقره جايزه جهانى گلوبال موزيك ٢٠٢٠ آمريكا شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،گلوبال موزيك اوارد، جايزه‌ی بين المللي معتبر امريكاست كه هرساله برگزار مي‌شود و فعاليت موسيقايي هنرمندان موزيسين دنيا را بررسی می‌کند.

آلبوم «از ارس» از 4 قطعه به نام های موومان یک، موومان دوم، موومان سوم و والس تشکیل شده که حمید وکیل اف و توفیق قلی اف آهنگسازی این آلبوم را برعهده داشته‌اند و تنظیم تمامی قطعات و همچنین ارکستراسیون و تکنوازی تار برعهده سالار زمانیان بوده است. همچنین علی جعفری پویان، تینا جامه گرمی، امین غفاری، میثم مروستی، مونیکا لران، سهراب برهمندی، فرشاد شیرانی، آتنا اشتیاقی، نگار نوراد و سامان احتشامی به عنوان نوازنده در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته اند. ضمن اینکه مهدی رمضانی نیز میکس و مسترینگ قطعات را برعهده داشته است.

آلبوم «از ارس» بر مبنای اثری از «حمید وکیل اف» شکل گرفته است. قطعاتی که در نسخه اصلی برای تار و پیانو نوشته شده و در این آلبوم برای تار و ارکستر زهی بازنویسی و تنظیم شده است. در اجرای این آلبوم تلاش نوازنده بر آن بوده که بکوشد بیان و تمبر شخصی خود را هم تا حدی به این اثر بیافزاید و به ترکیبی کما بیش متجانس برسد از رنگ تار ایرانی بر یک ملودی آذری.

امین بانی هوای دوری