ستاره موسیقی راک در ۶۶ سالگی درگذشت!

11 مهر 1396 12:21 ق.ظ جهان

تام پتی، خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده امریکایی، پس از اینکه تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار گرفت به دلیل بیماری قلبی درگذشت.

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک خبر درگذشت این هنرمند که توسط سی‌بی‌اس گزارش شد، تا اطلاع ثانوی توسط دپارتمان پلیس لس آنجلس تائید نشده است.

پتی وقتی دچار حمله قلبی شد در خانه‌اش در مالیبو بود و قادر به نفس کشیدن نبود. به هالیوود ریپورتر گزارش شده که پتی پس از این حادثه به بیمارستان منتقل شده است.

گروه تام پتی و هارت‌بریکرز هفته گذشته توری را که به مناسبت ۴۰ سالگی تاسیس گروه برگزار کرده بودند به پایان رساندند.

پتی که در خانواده‌ای فقیر بزرگ شد و کودکی سختی را گذراند وقتی الویس پریسلی را ملاقات می‌کند و با او دست می‌دهد به موسیقی راک اند رول علاقمند می‌شود و در سن ۱۷ سالگی تحت تاثیر گروه بیتلز و گروه‌های دیگری دبیرستان را رها کرد و به‌صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت.

او در گروه‌های دیگری نظیر Traveling Wilburys و Mudcrutch هم عضو بوده و طی فعالیت با گروه‌های نام‌برده، مجموعا ۱۸ بار نامزد گِرمی شد و ۳ جایزه گرمی را از آن خود کرده است. شاید باشکوه‌ترین دوران کاری او در گروه Traveling Wilburys رقم خرد. گروهی که پتی در آن با سه تن از اسطوره‌های زندگی‌اش یعنی باب دیلن، جورج هریسون و روی اروبینسون همکاری می‎‌کرد. پتی موزیسینی پر کار بود و جدای از کارها سلو و فعالیت طولانی مدت با گروه تام پتی و هارت‌بریکرز با هنرمندان و گروه‌های بسیاری همچون جانی کش ، اریک کلپتون، گریتفول دد، بانی ریت و … همکاری کرد.

پتی در طول عمر حرفه‌ایش بیش از ۸۰ میلیون نسخه از آثارش را فروخته و ا این حساب یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان عرصه موسیقی محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۰۲ وارد تالار مشاهیر راک اند رول (Rock and Roll Hall of Fame) شد.

امین بانی هوای دوری