امیرحسین سمیعی،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

سرانجام زیرمجموعه‌های موسیقایی تعطیل‌شده شهرداری

25 خرداد 1399 6:32 ق.ظ ایران

مدیر جدید موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اولین گفتگوی رسانه‌ای خود بعد از انتصاب در این سمت، درباره اولویت‌ها و سیاست‌های جدید در این حوزه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، امیرحسین سمیعی مدیر جدید موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره برخی اولویت‌ها و برنامه‌های پیش روی خود گفت: آنچه برای من می‌تواند در امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موردتوجه قرار گیرد، توجه به برخی رویکردها و اصلاحاتی است که تصمیم داریم با کمک همکارانم آن‌ها را اجرایی کنیم. این در حالی است که توجه به گروه‌های سرود و ایجاد فضای گسترده‌تر برای انجام فعالیت‌های هنرمندان فعال در این گروه‌ها و همچنین توجه به گروه‌های کُر برای تولید و اجرای آثار موسیقایی با محتوای «مقاومت» مهم‌ترین اولویت‌هایی است که مدنظر ما قرار دارد.

وی ادامه داد: کلیدواژه «مقاومت» مفهوم بسیار ارزشمندی است که تصمیم داریم این رویکرد را با ابزاری چون موسیقی در زندگی شهری جاری کنیم. به‌طور حتم این چارچوب دربرگیرنده مصداق‌های زیادی است که به‌عنوان نمونه می‌توان به یکی از اسطوره‌های مقاومت یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد. قطعاً در این فضا مصداق‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم با بهره‌مندی از ارزش‌ها و ویژگی‌های آن‌ها، آثار ماندگاری را تولید کنیم که بتواند در ذهن شنیداری شهروندان عزیز باقی بماند.

سمیعی ادامه داد: ما اکنون در شرایطی هستیم که در چارچوب همین کلیدواژه «مقاومت» پرستاران و پزشکان عزیز به‌عنوان مدافعان سلامت با جانفشانی محض مشغول رسیدگی به بیماران هستند. شرایطی که می‌تواند با قرار گرفتن در مفهومی چون موسیقی منجر به تولید آثاری شوند که شهروندان تهرانی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. به هر ترتیب نهایت تلاش ما این است که در کنار فعالیت‌ها و اولویت‌هایی که به آن اشاره شد، موضوع مهم «سبک زندگی ایرانی-اسلامی» با چاشنی «مقاومت» در قالب موسیقی جدی حضور و اثربخشی داشته باشد.

مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره تعیین تکلیف برخی مجموعه‌ها و ارکسترهای تعطیل‌شده زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم گفت: بنده قبل از حضور در این سمت، ارکستر «حافظ» را در مؤسسه شهرستان ادب راه‌اندازی کردم که خوشبختانه این ارکستر با گذشت چندین ماه از تأسیس به فعالیت خود ادامه می‌دهد و طبیعتاً اگر ماجرای کرونا در میان نبود برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری کنسرت هم داشتیم. به اعتقاد من ارکستر «حافظ» یکی از بهترین ابزارها برای بازتاب بهتر شعر انقلاب در قالب موسیقی جدی است که همواره روی آن تاکید داشته و داریم. بنابراین به خوبی آگاهم که مدیریت ارکستر یکی از مشکل‌ترین بخش‌های مدیریتی در حوزه موسیقی است که باید روی آن طراحی و برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تجربه ارکسترداری تجربه بسیار سختی است، گفت: به طور حتم در همین ابتدا باید مطالعاتی روی برخی از مراکز و مجموعه‌های موسیقایی که فعالیت آن‌ها در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران متوقف شده انجام دهم، اما قطعاً به دنبال یک راهکار مناسب و اصولی برای تشکیل یک ارکستر سرپا هستم که امیدوارم این امر محقق شود.

سمیعی در پایان تصریح کرد: تبیین مفهوم مقاومت در زندگی شهری قطعاً یکی از اولویت‌های مهم در بخش موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. این موضوع هم می‌تواند در چارچوب ژانرهای مختلف موسیقی نیز موردتوجه قرار گیرد که در این زمینه برنامه‌های مهمی خواهیم داشت و قطعاً درباره هر یک از آنها اطلاع رسانی لازم را خواهیم کرد.

امیرحسین سمیعی هجدهم خردادماه سال جاری با صدور حکمی از سوی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به سمت مدیر موسیقی این مجموعه منصوب شد.

امین بانی هوای دوری