وحید گل بوستانی

سلامت جسمی نفر برتر جشنواره موسیقی فجر و خانواده اش در خطر است

8 مرداد 1398 8:16 ق.ظ ایران

وضعیت جسمی وحید گل بوستانی و عرفانه صدیق پور که از ماه ها پیش در زندان هند گرفتار شده اند، وخیم تر شده، به طوری که وحید قادر به راه رفتن نیست و عرفانه هم توان بغل کردن نوزاد خود، خم شدن، راه رفتن و انجام امورات شخصی اش را ندارد. در همین زمینه با غلامرضا میرزازاده که از هنرمندان و فعالین مطرح موسیقی تبریز و از دوستان قدیمی وحید گل بوستانی است، گفتگو کردیم.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک غلامرضا میرزازاده هنرمند و فعال موسیقی تبریز در گفت و گو با سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، درباره یکی از هنرمندان مطرح تبریزی که به همراه خانواده‌اش گرفتار زندان‌های هند شده گفت: وحید گل بوستانی یکی از هنرمندان نامی و برجسته در عرصۀ موسیقی و نوازندگی دف، تنبک و طبلا است. او مدت زیادی به عنوان مدرس ساز‌های ضربی در هنرستان موسیقی تبریز فعالیت داشته است. آثار برجسته‌ای از قبیل شرکت در جشنواره‌ها و کنسرت‌های متعدد در پروندۀ کاری ایشان وجود دارد.

وی ادامه داد: نامبرده یکی از هنرمندان با اخلاق موسیقی شهر تبریز است. متأسفانه مدتی است که ایشان اسیر زندان در هندوستان شده‌اند. زمانی که آقای وحید گل بوستانی در ایران بود با عرفانه صدیق‌پور ازدواج کرد و هر دو دچار بیماری ام اس شده بودند. به دلیل بالا بودن هزینۀ درمان آن‌ها در شهر تبریز و این که برای یک آمپول باید چندین میلیون هزینه می‌کردند عده‌ای به آنها قول می‌دهند که آنها را به انگلستان ببرند و تحت درمان قرار دهند.

میرزازاده درباره نحوه سفر آن‌ها به هندوستان عنوان کرد: آن‌ها با پاسپورت ایرانی به هندوستان مسافرت می‌کنند. این دو نفر از روی ناچاری دچار قاچاقچیان انسان می‌شوند و هنگامی که قصد داشتند با پاسپورت جعلی به کشور انگلستان مهاجرت کنند در فرودگاه شهر بنگلور هندوستان توسط پلیس دستگیر می‌شوند. بعد از دو روز بازداشت در فرودگاه به زندان منتقل می‌شوند.

فرزند وحید گل بوستانی در زندان به دنیا آمد

وی با بیان اینکه فرزند این هنرمند در زندان‌های هند به دنیا آمده تصریح کرد: گل بوستانی و همسرش در مدتی که در زندان بوده‌اند به آنها هیچ کمکی نشده و بچۀ آن‌ها با کمترین امکانات و در محیط بهداشتی خیلی بدی به دنیا می‌آید.

این هنرمند افزود: این‌ها در این محیط بد و آلوده بچۀ خود را بزرگ می‌کنند و سلامت جسمی هر سه نفر در خطر است و از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیستند.

مسئولین ایران برای کمک به این هنرمند و خانواده‌اش بیشتر تلاش کنند
میرزازاده همچنین با اشاره به اینکه از طرف مسئولین ایران جهت کمک به این هنرمند در بند، باید تلاشی بیشتر صورت گیرد، گفت: با وجود کمپین‌هایی که ما در شهر تبریز راه انداختیم و از مسئولین محترم کمک خواستیم متأسفانه تلاشی برای نجات این عزیزان صورت نگرفت. دادگاه در حکم خود جرم آن‌ها را مهاجرت غیر قانونی و جعل پاسپورت اعلام کرده است و هیچ جرم سیاسی ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از تمام مسئولین و هنرمندان و سلبریتی‌های مملکت درخواست کمک داریم. از همۀ هنرمندان عرصۀ موسیقی و سینما انتظار داریم که به کمک این هنرمند اخلاق مدار موسیقی کشورمان بشتابند.

امین بانی هوای دوری