غلامعلی علمشاهی ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

صنعت موسیقی به سوی ورشکستگی می رود

19 شهریور 1399 11:03 ق.ظ ایران

رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی: برخی از شرکت های تهیه و تولید موسیقی توانایی پرداخت هزینه های روزمره خود را ندارند و دولت هم هیچ کمکی نمی کند و عملا صنعت موسیقی به سوی ورشکستگی و تعطیلی می رود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، غلامعلی علمشاهی(رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی) در خصوص تحقق وعده های دولت به فعالان حوزه موسیقی در بحران شیوع کرونا گفت: متاسفانه تاکنون دولت به وعده و قول هایی که در رابطه با کمک به فعالان حوزه موسیقی داده بود جامه عمل نپوشانده است. قرار بود بعد از موج اول شیوع ویروس کرونا همزمان با سینما ها و سالن های تاتر، سالن های کنسرت هم با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شود تا اجراهای موسیقی از سر گرفته شود. دولت در این زمینه هیچگونه همراهی و کمکی نداشت و حتی اجاره سالن های موسیقی هم کاهش نداد.

وی افزود: کنسرتی هم قرار بود با رعایت همه مسائل بهداشتی و با حد اقل بازدید کننده در سالن وزارت کشور و بلیت هایی با قیمت بالای 250 و 300 هزار تومان برگزار شود که آن کنسرت هم عملی نشد، بلیت ها فروش نرفت و کنسرت کنسل شد.

رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی گفت: من به نمایندگی از اعضای کانون ناشران این را می گویم که همکاران ما امروز مشکلات عدیده مالی دارند. هیچ اجرای کنسرتی وجود ندارد و نشر موسیقی هم به دلیل کساد بازار عملا از بین رفته است. در فروردین قرار بود وزارت ارشاد از ناشران و تهیه کنندگان موسیقی که همه با سرمایه بخش خصوصی فعالیت می کنند ثبت نام کند تا کمک و یا وامی به این تهیه کنندگان موسیقی تعلق بگیرد ولی با اینکه ثبت نام انجام شد تاکنون کمکی صورت نگرفته است.

علمشاهی درباره وضعیت شرکت های تهیه و نشر موسیقی گفت: بسیاری از شرکت ها مجبور شدند پرسنل خود را تعدیل کنند و حتی برخی از شرکت ها توانایی پرداخت هزینه های روزمره خود را هم ندارند و دولت هم هیچ کمکی نمی کند. عملا صنعت موسیقی به سوی ورشکستگی و تعطیلی می رود و این برای موسیقی کشور فاجعه است.

وی افزود: خبر دارم که در حوزه تاتر و سینما کمک های هر چند ناچیز به فعالان این حوزه ها صورت گرفته ولی در حوزه موسیقی هیچ کمک نشده است و امیدوارم متولیان موسیقی کشور و مسئولان جلساتی داشته باشند و به این صنف که در حال تبدیل شدن به قشر آسیب پذیر است، کمک هایی بکنند.

رئیس کانون ناشران خانه موسیقی در پایان سخنانش گفت: از همه مسئولان و نهادها و کسانی که به موسیقی علاقمند هستند می خواهم به داد این صنف جفادیده برسد.

 

امین بانی هوای دوری