مهران مدیری

عواید فروش کنسرت مهران مدیری به کودکان بی‌سرپرست اختصاص یافت

3 شهریور 1397 5:57 ب.ظ ایران

مهران مدیری چهارشنبه سی و یکم مرداد ماه پس از سال‌ها کنسرتی را در برج میلاد تهران برگزار کرد و به گفته وی تمام عواید آن صرف خرید شیر خشک کودکان بی سرپرست می‌شود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک به نقل از خبرگزاری ایلنا، عصر چهارشنبه، سی‌ام مرداد ساعت ۱۸ نخستین سانس از تازه‌ترین دور کنسرت مهران مدیری در تهران، در برج میلاد برگزار شد. کنسرتی که ساعت ۲۱:۳۰ سی‌ام مرداد، و ساعت ۱۸ و ۲۱:۳۰ امروز، پنجشنبه اول شهریور تکرار شد و می‌شود.

کنسرتی که درآمدش صرف خرید شیر خشک می‌شود

مهران مدیری در ابتدای این کنسرت گفت: چه شبی بشود امشب، من هم که مثل همیشه خوش‌تیپم! البته شوخی می‌کنم! من امشب به اندازه‌ای که می‌خوانم، حرف هم می‌زنم!

او در ادامه خطاب به حضار با اشاره به اعضای ارکسترش افزود: خیلی ممنونم که تشریف آوردید و امیدوارم یک شب خاطره‌انگیز را در کنار هم رقم بزنیم، با حضور بهترین‌های ایران. امشب می‌خواهیم سقف این جا را پایین بیاوریم اما قبلش باید به نکته خیلی مهمی اشاره کنم.

مدیری توضیح داد: حدود یک ماه پیش، چند نفر از دوستان به دفتر ما آمدند، دوستانی که مدیران یک موسسه خیریه در حوزه کودکان و نوزادان بی‌سرپرست بودند و چیزهایی گفتند که تکان‌دهنده بود. آن‌ها گفتند حدود یک ماه است که به دلیل گرانی، پول خرید شیر خشک ندارند و صبح و ظهر و شب به نوزادان قندداغ می‌دهند. این را جلوتر اعلام نکردیم چون احساس کردیم شوآف به نظر می‌رسد اما این‌جا اعلام می‌کنم که درآمد هر دو شب این کنسرت (چهارشنبه سی‌ام مرداد و پنجشنبه اول شهریور) در هر چهار سانس (۱۸ و ۲۱:۳۰) صرف خرید شیر خشک خواهد شد.

او ادامه داد: فکر می‌کنم چند کانتینر شیر خشک شود که به نقاط مختلف ایران که دچار این مشکل هستند ارسال خواهد شد. این است که شما هم در این رویداد سهیم هستید و مبلغی که برای حضور در این جا پرداخته‌اید صرف خرید شیر خشک می‌شود.

شروعی با «امشب شب مهتابه…»

مدیری کنسرتش را با قطعه‌ای شروع کرد که به گفته خودش برای همه ایرانیان خاطره‌انگیز است؛ «امشب شب مهتابه…» و قطعه دوم «شاه صنم» بود که مدیری در موردش گفت: ترانه‌ای خراسانی که نامش «حیران» است.

مدیری بعد از خواندن این دو قطعه گفت: توضیح دادم که درآمد کنسرت صرف چه چیزی می‌شود و از مشارکت و همدلی شما خوشحالم. فعلا اوضاع مملکت طوری است که فقط خودمان باید به داد خودمان برسیم.

از علیرضا فغانی تا بیتا فرهی

او در ادامه با نگاه به کاغذی که علی اوجی به دستش داد، گفت: ممنونم از علی درویش‌پور، مدیرعامل برج میلاد که در زمینه اجاره سالن در کار خیری که می‌خواهیم انجام بدهیم، یاری‌مان کرد.

ازجمله مهمانانی که مدیری نام برد و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند می‌توان به علیرضا فغانی (داور بین‌المللی ایرانی)، محمدرضا منصوری (کمک داور بین‌المللی)، افشین زی‌نوری (دوبلور)، رضا یزدانی (خواننده)، خاطره اسدی (بازیگر) و بیتا فرهی (بازیگر) اشاره کرد.

بگذارید یک شب فقط کیف کنیم!

مدیری در ادامه خطاب به حضار گفت: هر کاری لازم است بگویید که انجام دهیم تا انرژی‌تان بالاتر برود.

در ادامه سامان احتشامی به تک‌نوازی پیانو پرداخت و سپس مدیری قطعه «بیا بریم کوه…» را خواند.

مدیری در ادامه گفت: این قدر روزگار عجیب است که هر چه می‌خواهم بگویم تلخ است! پس اصلا ولش کن و بگذار یک شب فقط کیف کنیم. ترانه‌ای را که می‌خواهم برایتان بخوانم برای اولین بار است که دارد خوانده می‌شود و بعد از این همه سال اصلا خوانده نشده است؛ «وقتی میای صدای پات»….

از ای که تویی همه کسم تا تیر مژگان

این صحبت‌های مدیری با تشویق ممتد تماشاگران همراه شد و او گفت: چقدر همه‌مان خاطره داریم. نسل قدیم، نسل وسط و نسل جدید. ما به اردلان سرفراز، شاعر نازنین این ترانه زنگ زدیم و از او اجازه گرفتیم و او با بزرگواری گفت بخوانید. تنظیم این اثر هم از دو عزیزی است که روح هر دویشان شاد باشد؛ محمد حیدری و ناصر چشم‌آذر.

«سوغاتی» که جزو ترانه‌های محبوب موسیقی پاپ ایرانی به شمار می‌رود در سال ۱۳۵۵ در تهران ساخته شده ‌است. این ترانه را اردلان سرفراز سروده و تهیه‌کنندگی و تنظیم آن به ترتیب توسط محمد حیدری و ناصر چشم‌آذر انجام شده است.

ترجیع‌بندِ «ای که تویی همه کسم، بی‌تو می‌گیره نفسم/ اگه تو رو داشته باشم به هر چی می‌خوام می‌رسم/ به هر چی می‌خوام می‌رسم…» توسط تماشاگران با مهران مدیری همخوانی شد.

قطعه بعدی «یار تویی» بود براساس شعری از مولانا، که مدیری از آن به عنوان یکی از شاهکارهای ایرانی یاد کرد. مدیری در ادامه گفت: این جا مثل سونا است، نه از این جهت که گرم است، از این جهت که هی می‌آییم پایین، هی می‌رویم بالا، یک آهنگ می‌آوردتان پایین، یک آهنگ می‌بردتان بالا. می‌خواهم ببنیم با آن‌چه در ادامه می‌خوانم چه اتفاقی می‌افتد.

او در ادامه «ناوک مژگان» را خواند با مطلع «با تیر مژگان می‌زنی تیرم چند، تیرم چند، غم عشقت مرا از پای افکند، پای افکند…» که شعر و آهنگسازی آن حاصل کار علی‌اکبر شیدا است.

یادی از آقای بازیگر با قطعه‌ای از محمد نوری

مدیری در ادامه با اشاره به درگذشت عزت‌‌الله انتظامی گفت: یک بار که در خدمت‌شان بودم و حرف موسیقی شد از یکی از قطعات محمد نوری اسم برد؛ «لالایی» و گفت این کار را خیلی دوست دارم. بعد از اتفاق ناگوار فوت ایشان، تصمیم گرفتم این قطعه را به یادشان در کنسرتم بخوانم. به پاسداشت این نابغه عالم بازیگری ابتدا ۳۰ ثانیه سکوت کنیم.

او در ادامه «لالایی» را با مطلع «سرِ خونه دِلُم، لونه غَمُم، یاد او نشسته…» خواند. مدیری سپس «بارون» را خواند، با شعری از افشین یداللهی و به آهنگسازی فردین خلعتبری.

به احترام اذان چهار، پنج دقیقه حرف می‌زنم

مهران مدیری در ادامه در پی آن‌چه علی اوجی به او گفت، توضیح داد: الان زمان اذان است و به احترام اذان نمی‌خوانیم و چهار، پنج دقیقه حرف می‌زنم. امیدوارم هر چه جلوتر می‌رویم حالمان بهتر شود و از این اوضاع و شرایط بیرون بیاییم.

تکرارِ ای که تویی همه کسم و تیر مژگان

مدیری در پایان بار دیگر قطعه «سوغاتی» را خواند که با همخوانی تماشاگران و نور موبایل آن‌ها در حالی که دست‌هایشان را تکان می‌دادند همراه شد و پایان بخش کنسرت «ناوک مژگان» بود.

نیما حمیدی (نوازنده درامز)، جابر خدایاری (نوازنده پرکاشن)، بابک ریاحی‌پور (نوازنده گیتارباس)، مسعود همایونی (نوازنده گیتار الکتریک)، سامان احتشامی (نوازنده پیانو)، گلنوش صالحی (نوازنده تار)، سینا جهان‌آبادی (نوازنده کمانچه)، آتنا اشتیاقی (نوازنده ویلنسل) و ساسان هاشمی (نوازنده کیبورد) اعضای ارکستر مهران مدیری در این برنامه بودند.

امین بانی هوای دوری