فرهاد بادپا ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

فرهاد بادپا: ضبط آلبوم “مناجات ۲” به خاطر کرونا به تعویق افتاد

18 آذر 1399 2:32 ب.ظ ایران

بادپا می‌گوید اگر مشکل کرونا حل شود کارگاه بنیاد رودکی را که قرار بود اردیبهشت‌ امسال برگزار شود تا پایان سال برگزار خواهد کرد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، فرهاد بادپا نوازنده و مدرس موسیقی درباره فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من کماکان مشغول آموزش آنلاین هستم. ما در این شرایط سعی کرده‌ایم که نگذاریم هنرجوها از تکاپوی تمرین کردن بیفتند.

او ادامه داد: علاوه بر آموزش، قصد داشتیم کارهای ضبط آلبوم “مناجات ۲” را انجام بدهیم. اقدامات اولیه آن را انجام دادیم ولی به خاطر شرایط به وجود آمده دل‌نگران شدیم و پای ضبط نرفتیم.

وی افزود: آلبوم “مناجات” در سال ۱۳۹۰ توسط انتشارات بتهوون منتشر شد و ما در آن آلبوم مقام‌های تنبورنوازی را احیا و بازسازی کردیم. استقبال‌ها از آن آلبوم نسبتاً خوب بود. البته این کارها معمولاً کارهای عامه‌پسند نیست. قرار ما این بود که در “مناجات ۲” یک نوازنده حرفه‌ای را به کار اضافه کنیم و به همین خاطر با آقای شهرام صارمی صحبت کردیم. همان‌طور که گفتم کارهای ابتدایی آن را انجام دادیم ولی به خاطر کرونا فعلاً دست نگه داشته‌ایم.

این مدرس موسیقی در خصوص شیوه تدریس آموزش آنلاین عنوان کرد: آموزش آنلاین هیچ‌وقت شبیه آموزش حضوری نمی‌شود چون ما ازلحاظ اینترنت مشکل زیرساختی داریم، ضمن این که باید برای آموزش آنلاین فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. بااین‌حال خوشبختانه استقبال‌ها تا الآن از آموزش آنلاین خوب بوده است.

بادپا با اشاره به این که استادان موسیقی مجبور هستند که آموزش آنلاین را ادامه بدهند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از درآمد اهالی موسیقی از طریق آموزش است چون الآن اجراها تعطیل شده و ضبط هم کمتر اتفاق می‌افتد. ما باید به شیوه‌های آموزش آنلاین روی بیاوریم و مطالعه خودمان را افزایش بدهیم. به نظر من مخابرات باید اینترنت پرسرعت در اختیار ما قرار بدهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مشکل کرونا حل شود کارگاه بنیاد رودکی را که قرار بود اردیبهشت‌ امسال برگزار شود تا پایان سال برگزار می‌کنیم. از دو استان دیگر هم با من صحبت شده است ولی من برگزاری کارگاه در آن استان‌ها را منوط به بهتر شدن شرایط کرده‌ام.

امین بانی هوای دوری