فستیوال موسیقی Aler Kamancha،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی جهان،واوموزیک

فستیوال موسیقی Aler Kamancha برای تمام جهان

19 اردیبهشت 1399 8:43 ق.ظ جهان

فستیوال آنلاین کمانچه «Aler Camancha در گستره بین المللی برگزار شده و اردشیر کامکار، ارسلان حضرتی، محسن قربانی، سامر حبیبی و حسام اینانلو به عنوان داور در کنار دیگر اساتید بین المللی حضور خواهند داشت.

 

فستیوال مجازیِ بین المللی Aler Camancha با داوری اساتید مطرح ایران و جهان، برای ساز کمانچه به همت مرکز موسیقی Aler camancha در استامبول برگزار می شود.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک و به نقل از روابط عمومی این فستیوال، جمعی از نوازندگان و اساتید برجسته سازهای هم خانواده کمانچه در گستره موسیقی بین المللی، اقدام به برگزاری یک فستیوال بین المللی کمانچه نوازی تحت عنوان «Aler Camancha» کرده اند که از بین موزیسین های ایرانی، علی اکبر شکارچی، اردشیر کامکار، ارسلان حضرتی، محسن قربانی، سامر حبیبی و حسام اینانلو به عنوان داور در کنار دیگر اساتید بین المللی حضور خواهند داشت.

در بیانیه هیئت برگزاری این رویداد آماده است که:

«موسیقی تنها راه فرار است، بی آنکه خانه را ترک کنی

موسیقیدانان ونوازندگان سازهای هم خانواده کمانچه در سراسر جهان:

در شرایط کنونی که اپیدمی بیماری کُرونا، سلامت و امنیت زیستن را به خطر انداخته و جان بسیاری از مردم جهان را در ناباوری گرفته است؛ و در شرایطی که اقتصاد جهانی به شدت دچار بحران و دگرگونی گردیده و بسیاری از توده های مردم با تحمل زیان مالی فراوان حتی در تهیه مواد غذایی برای خانواده ی خود ناتوان مانده اند و همچنین در شرایطی که کار و زندگی جمعی در وضعیت تنهایی، به شکل قرنطینه انجام می شود! انسانِ دارای احساس و عاطفه، و انسانِ دارای روحیه ی جمعی، در انزوا به شدت آسیب دیده و دچار بحران های روحی و روانی گوناگونی گردیده است.

باتلاش و دعوتKamancha” “Aler ما موسیقیدانان ونوازندگان سازهای هم خانواده کمانچه از کشورهای مختلف جهان بر آن شده ایم، برای بازسازی امید و شوق زیستن و همچنین تقویت روحیه ی مقاومت و صبوری خانواده ها ونوازندگان سا زهای هم خانواده کمانچه ی جهان، فستیوال موسیقی آنالین را برگزار نماییم.

ما اطمینان داریم:

ارتعاشات مهر و شفقت، همدلی و همدردی و موسیقی آمیخته با شور و شوق، شرایط و انرژی امنی خواهد بود تا مردم، این دورانِ تلخ تر از زهر را بهتر پشت سر بگذرانند.

همبستگی جهانی همه ی ملل با هر تفکر، نژاد و مذهب در تمام عرصه ها یک ضرورت تاریخی گردیده است. هیچگاه تا بدین اندازه نیاز به: مهر و دوستی، همدلی و همیاری بین توده های مردم، خود را بدین صورت عیان نکرده است. بی شک، برگزاری این فستیوال هم، بر آمده از چنین نیاز اجتماعیست. بیاییم مصمم باشیم مانند بهارِ طبیعت که زمستانِ سیاه و سفید را پشت سر گذاشته، مثل گل هایی که از دل سنگ بر آمده اند، پُر امید و پُر شوق به زندگی ادامه دهیم.

ما اطمینان داریم:

با بسیج عمومی که در جهان صورت گرفته و پیشرفت شگفت انگیزی که علم پزشکی و میکروب شناسی نموده، دیر یا زود درمان قطعی این بیماری هم کشف خواهد شد.

ما هیئت داوران: ضمن ابراز تأسف و همدردی با کلیه کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند؛ همچنین ضمن ابراز خرسندی خود از برپائی فستیوال بین المللی موسیقی آنالین، از کلیه کسانی که در برپائی این حرکت جمعی نقش داشته اند، بسیار سپاسگزاری می نمائیم.

ما هیئت داوران: کلیه زحمات دوست و هم پیشه عزیزمان: استاد ارسلان حضرتی را صمیمانه ارج می نهیم. هیچ پاداشی را برای این استاد گرانقدر برتر از آن نمی دانیم که همه کمانچه نوازان در سراسر جهان با هر توانائی که دارند، با شور و شوق به این فستیوال با شکوه بپیوندند.

بی تردید، حضور پر شور شما در این فستیوال آنالین، یکی از پُر خاطره ترین رویدادهای زندگی تان و یکی از اتفاقات افتخار آفرین و فعالیت هنری و کمانچه نوازی تان خواهد بود.

سازتان کوک، دل تان کوک و اندیشه تان کوک باد.

هیئت داوران فستیوال موسیقیAler Kamancha

علی اکبرشکارچی، اردشیرکامکار، عارف اسدالله اف، آرسلان حضرتی، گوکتوغ چلیک، حسام اینانلو، حسین یالچین، امامیار حسن اف، محسن قربانی، اوزان بـیــرجان، اوزگور، چلیک سـامر حـبـیـبی و اوغـوراونور

امین بانی هوای دوری