مسعود جاهد ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

لذت تجدید خاطره با موسیقی اصیل ایرانی

13 مرداد 1399 8:36 ق.ظ ایران

آلبوم موسیقی «امان از این دل» با نوازندگی نی مسعود جاهد و همراهی فضل‌الله شهرکی به‌عنوان نوازنده تمبک و علیرضا آقاجری به‌عنوان خواننده در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، تعدادی از آثار منتخب موسیقی اصیل ایرانی که چند دهه اخیر مورد پسند شنوندگان موسیقی قرار گرفته در قالب آلبوم «امان از این دل» با هنرمندی مسعود جاهد به عنوان نوازنده نی، فضل الله شهرکی به عنوان نوازنده تمبک و علیرضا آقاجری به عنوان خواننده، منتشر شد.

 

مسعود جاهد از جمله هنرمندان شناخته شده موسیقی ایرانی است که از او به عنوان یکی از هنرمندان نسل سوم موسیقی ایرانی یاد می‌کنند که به گفته برخی از کارشناسان کمتر توجهی به جو حاکم بر دنیای نی‌نوازی دارد. این هنرمند در طول سال‌هایی که فعالیت داشته، علاوه بر آموزش در زمینه تولید و عرصه موسیقی نیز گام‌هایی برداشته است.

جاهد کارش را با دو نوازی و سه نوازی در زمینه تصنیف شروع کرد و بعدها دامنه فعالیت‌هایش را به موسیقی با کلام گسترش و آلبوم‌های متعددی چون «مجنون»، «زلف»، «سرخوشان»، «نی نامه»، «ردیف نی»، «خسته‌ام از این کویر»، «پنجره باز می‌شود» منتشر کرد.

«مه من» با شعر و ملودی علی اکبر شیدا، «آوازنوا» با شعر سعدی، «چهره به چهره» با شعر طاهره قره العین، «ما را همه شب نمی‌برد خواب» با شعر سعدی، «باد صبا» با شهر ملک‌الشعرای بهار و خوانندگی جهانگیر مهراد، «ساز و آواز» بر مبنای شعر فائز دشتی، «از خون جوانان وطن لاله دمیده» با شعر و ملودی عارف قزوینی، «شور سلمک» با شعر حافظ، «به یاد داری»، «نازار دلی» با شعر ابوسعید ابوالخیر و ملودی حبیب سماعی، «حیرت آهنگم» با شعر بی دل دهلوی، «امان از این دل که داد» با شعر و ملودی محمدعلی امیرجاهد، «تو آفتاب و جهان جز به جستجوی تو نیست» با شعر بی دل دهلوی و «بهار دلکش» با شعر عارف قزوینی و آهنگسازی درویش خان قطعاتی هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

در اینکه با مجوز شماره ۱۳۹۸-۲۲۳۳ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط موسسه «پارت صدا» در دسترس مخاطبان قرار گرفته، علی ممیزی صدابردار و بهنام شهرکی میکس و مسترینگ دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

امین بانی هوای دوری