حجت نظری ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

لزوم تعیین تکلیف گروه‌های موسیقی خیابانی از سوی وزارت ارشاد

2 تیر 1399 8:21 ق.ظ ایران

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد فعالیت گروه‌های موسیقی خیابانی در تهران، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست این گروه‌های موسیقی را تعیین تکلیف کرده و نسبت به ارائه مجوز لازم به این گروه‌ها اقدام کند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، حجت نظری، در مورد وضعیت گروه‌های موسیقی خیابانی و نحوه برخورد شهرداری با آنها به مانند مشاغل سدمعبر، گفت: شورای شهر تهران با مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون، تمام مشاغل سیار از جمله گروه های موسیقی خیابانی را به رسمیت شناخته است.

وی با بیان اینکه حوزه ذی‌ربط در دولت باید فعالیت حرفه‌ای این افراد را به رسمیت بشناسد، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌بایست این گروه‌های موسیقی را تعیین تکلیف کرده و نسبت به ارائه مجوز لازم به این گروه‌ها اقدام کند.

نظری با بیان اینکه شورا و شهرداری در مورد سایر مشاغل نیز این دغدغه‌ها را دارد، گفت: می‌بینید که در مورد ون کافه‌ها نیز با وجود اینکه شهرداری به آنها مجوز فعالیت در شهر را می دهد، اما لازم است که صنف مربوطه نیز مجوزهای لازم را صادر کند. مثلا به دلیل کافه بودنش باید فارغ از جواز کسب، مجوزهای بهداشتی لازم را از وزارت بهداشت اخذ کند. به‌طور کلی مجوزهای لازم را از مراجع قانونی می‌گیرند و مجوز حضور در فضاهای شهری را هم شهرداری، مطابق مصوبه شورای شهر صادر خواهد کرد.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، در مورد موسیقی خیابانی نیز ما در مدیریت شهری می‌توانیم به آنها محل‌هایی برای فعالیت داده و فعالیت آنها را تسهیل کنیم. اما باید مجوز فعالیت خود را از وزارت ارشاد اخذ کنند. چراکه حتی اگر شهرداری نسبت به ارائه مجوز به این گروه‌ها اقدام کند، اما آنها مجوز از وزارت ارشاد نداشته باشند، نهادهای دیگر می‌توانند مانع فعالیت این گروه‌ها در سطح شهر شوند.

وی با بیان اینکه نیاز داریم تا نگاه مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای ساماندهی این مهم داشته باشیم، گفت: من حاضر هستم به عنوان نماینده مردم و عضو کمیته سیاست گذاری و نظارت مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون، با هر مرجع ذی صلاح و … مذاکره کنم تا مقدمات فعالیت کاملا قانونی این عزیزان را داشته باشیم؛ چرا که این حضور نه‌فقط به توسعه اشتغال کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش نشاط اجتماعی نیز خواهد شد. به‌خصوص ما در شرایط کرونایی و پسا کرونا، به‌شدت به افزایش نشاط اجتماعی و فعالیت‌های مفرح نیازمندیم.

نظری با بیان اینکه شهرداری تنها یک بعد از ساماندهی این گروه‌ها است و لازم است وزارت ارشاد وارد شود، افزود: در صورتی که تعامل لازم بین نهادهای مختلف صورت نگیرد احتمالا این نهادها مطابق قوانین و مقررات، شهرداری را وادار خواهند کرد تا وارد عمل شده و در راستای همین قوانین، مانع فعالیت این گروه‌ها خواهند شد.

امین بانی هوای دوری