حمیدرضا نوربخش اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک، vavmusic

لغو قانون اخذ ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها

11 تیر 1399 11:40 ق.ظ ایران

قانون اخذ ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها کلا لغو شد.

قانون اخذ ۱۰ درصد از درآمد حاصل از کنسرت ها که سال پیش نگرانی هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی را باعث شده بود، با پیگیری های صنفی لغو شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، سایت خانه موسیقی با انتشار این خبر اعلام‌کرد: « دو سال قبل در سکوت خبری قانون «اخذ ۱۰ درصد از درآمد حاصل از کنسرت ها» به تصویب رسیده بود که پس از اطلاع رسانی، باعث اعتراض و نگرانی شدید خانه موسیقی و همه هنرمندان و فعالان موسیقی شد.

متعاقب اعتراض رسمی خانه، اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان، ناشران و تمامی فعالان این حوزه در بیانیه ها و نامه نگاری های متعدد اعتراض خود را نسبت به این قانون اعلام کردند و مسوولان خانه موسیقی و نمایندگان اهالی موسیقی جلسات متعددی با مسوولان دولتی و مجلس شورای اسلامی برگزار کردند.

در نتیجه با موافقت مسوولان وزارت ارشاد، به خصوص همکاري آقای اللهیاری مدیرکل دفتر موسیقی، سال پیش، به منظور حمایت از هنرمندان و به حداقل رساندن آسیب های احتمالی اجرای این قانون در وهله نخست برای موسیقی های سنتی، کلاسیک و نواحی لغو شد.

خوش بختانه با پیگیری های مستمر و اقدامات انجام شده، بالاخره این قانون بطور کلی برای همه انواع موسیقی از بودجه امسال حذف شد.»

امین بانی هوای دوری