محسن توسلی،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

محسن توسلی برای «قدس» می‌خواند

28 اردیبهشت 1399 6:39 ق.ظ ایران

خواننده و آهنگساز آثار موسیقایی با مضامین انقلابی و حماسی از تولید و آماده‌سازی یک تک‌آهنگ با زبان عربی به مناسب روز جهانی قدس و روز مقاومت خبر داد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، محسن توسلی خواننده و آهنگساز آثار موسیقایی با مضامین انقلابی و حماسی درباره اثر تازه خود توضیح داد: از چندی پیش تولید یک اثری را با زبان عربی آغاز کرده‌ایم که ترانه آن توسط مرتضی حیدری آل‌کثیر از بهترین شاعران عرب زبان کشور سروده شده و امید رهبران نیز آن را تنظیم کرده است. این کار که واقعاً جزو متفاوت‌ترین کارهای من در عرصه تولید تک آهنگ بوده، دربرگیرنده محتوای ویژه‌ای است که بی مناسبت با روزجهانی قدس و روز مقاومت نیست و ما تصمیم داریم همزمان با این مناسبت آن را در ایران و لبنان منتشر کنیم.

وی درباره محتوای این اثر گفت: روایت کلامی این اثر گفتگویی از زبان یک جوان ایرانی خطاب به مردم و حزب‌الله لبنان است که در نهایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مرتبط با آزادی قدس شریف و اینکه به‌زودی در این مکان مقدس نماز را می‌خوانیم، ارتباط پیدا می‌کند و فکر می‌کنم می‌تواند هم با مخاطبان عرب زبان و هم مخاطبان ایرانی ارتباط برقرار کند. البته ما بنا داشتیم برنامه رونمایی ویژه‌ای را برای این اثر تدارک ببینیم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که برای حفظ سلامتی وجود دارد، آن را در فضای مجازی رونمایی می‌کنیم. البته تمام تلاش ما این است که کار تا روز جهانی قدس برای انتشار در ایران آماده شود.

توسلی افزود: با توجه به مشکلات زیادی که طی این سال‌ها برای تولید آثار انقلابی و حماسی وجود داشته، متاسفانه کمتر نهادی حاضر می‌شود که از این گونه آثار حمایت مالی داشته باشند. اما من به دلیل علاقه شخصی برای تولید این کارها تصمیم گرفتم با هزینه شخصی و به هر صورت ممکن کار را تولید کنم. گرچه در این راستا با مشکلات زیادی هم روبرو بودم. اما برای من تولید چنین اثری به قدری حائز اهمیت بود که تصمیم گرفتم هر طور که شده آن را به سرانجام برسانم.

این خواننده موسیقی درباره دیگر فعالیت‌های خود بیان کرد: بنا بود در سال گذشته قطعه‌ای را به سفارش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با موضوع شهیدان این نیرو با شعری از صابر خراسانی در دسترس مخاطبان قرار دهیم. اما انتشار آن به تعویق افتاد و فکر می‌کنم اواخر این هفته توسط نیروی انتظامی پیش روی مخاطبان قرار گیرد. به هر ترتیب همان گونه که قبلا هم توضیح داده بودم، طی سال‌های اخیر قطعات موسیقایی متعددی در تجلیل از شهدای گرانقدر دفاع مقدس و مدافع حرم ساخته شده که هر کدام دربرگیرنده ارزش‌های فراوانی بوده‌اند و می‌توانند در نوع خود مورد توجه قرار بگیرند. اما آنچه برای من در این مدت بسیار جالب توجه بود شهدای عزیز نیروی انتظامی بودند.

محسن توسلی از جمله خوانندگان شناخته شده ترانه‌های انقلابی است که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در عرصه تولید آثاری مرتبط با مضامین انقلابی و اجتماعی داشته است. این خواننده علاوه بر اجراهای زنده‌ای که در کشورمان داشته در برخی کشورهای اسلامی نیز اقدام به برگزاری کنسرت کرده است.

امین بانی هوای دوری