محسن رجب‌پور،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

محسن رجب‌پور:هر خانواده یا گروهی که بلیت بخرد، دو صندلی از چپ و راست آنها بسته می‌شود

18 خرداد 1399 6:25 ق.ظ ایران

صبح روز شنبه هفدهم خرداد در جریان جلسه ستاد ملی کرونا، موافقت رئیس جمهور با شروع دوباره کنسرت‌های موسیقی و فعالیت‌ سینماها از اول تیرماه اعلام شد.

اما شرط اصلی آغاز مجدد فعالیت کنسرت‌های موسیقی و سینماها فروش حداکثر پنجاه درصد ظرفیت سالن‌ها بود.پس از اعلام این خبر گمانه‌زنی‌های متفاوتی درباره نحوه برگزاری مجدد کنسرت‌های موسیقی و فروش بلیت اجراها میان مخاطبان و اهالی موسیقی شکل گرفت. در حالی که کمتر از دو هفته تا ابتدای تیرماه باقی مانده هنوز ابهامات زیادی درباره نحوه برگزاری کنسرت‌های موسیقی با حداکثر پنجاه درصد ظرفیت سالن‌ها وجود دارد.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، در این شرایط سراغ «محسن رجب‌پور»، مدیرعامل انجمن صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، رفتیم تا در جریان جزئیات نحوه شروع دوباره کنسرت‌های موسیقی قرار بگیریم. مدیر موسسه فرهنگی هنری «ترانه شرقی» درباره خبر شروع دوباره کنسرت‌های موسیقی گفت:«طبق تصمیم ستاد ملی کرونا قرار بر آن شده است که سالن‌های موسیقی حداکثر با پنجاه درصد ظرفیت میزبان اجراهای موسیقی باشند. نحوه فروش بلیت‌ هم به این ترتیب است که هر گروه یا خانواده‌ای که از سایت‌ها نسبت به خرید بلیت اقدام کنند به صورت خودکار دو صندلی از چپ و دو صندلی از سمت راست آن گروه فروخته نخواهد شد. سالن‌های موسیقی و شرکت‌های برگزارکننده هم تمهیدات لازم برای مسائل بهداشتی و ضدعفونی را اندیشیده‌اند تا علاقه‌مندان با اطمینان کامل پس از چهار ماه به تماشای اجراهای موسیقی بنشینند.»

محسن رجب‌پور درباره مسائل مالی مرتبط با برگزاری کنسرت‌های موسیقی اعلام کرد:«با شرایط کنونی قرار است اجاره سالن‌های موسیقی هم پنجاه درصد کمتر از گذشته باشد. در تمامی هزینه‌های کنسرت نظیر دستمزد خوانندگان و سایر موارد هم محاسبات با کسر پنجاه درصد لحاظ خواهد شد. اما در شرایط برگزاری جدید کنسرت‌ها، دستمزد نوازنده‌ها کسر نمی‌شود و توافق‌های لازم در این زمینه با نوازنده‌ها صورت خواهد گرفت.»

این تهیه‌کننده درباره اولین کنسرت موسیقی که از تیرماه روی صحنه خواهد رفت:«چند شرکت موسیقی در زمینه شروع دوباره کنسرت‌های موسیقی اعلام آمادگی کرده‌اند اما هنوز تاریخ دقیق و هنرمندی که قرار است برای اولین‌بار روی صحنه برود مشخص نیست. شرکت ترانه شرقی هم پس از انتشار آلبوم‌های «امیر عظیمی» و «حامد همایون» آماده برگزاری کنسرت‌های این دو خواننده است.»

او در خصوص جزئیات برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها با شرایط جدید هم به این نکات اشاره کرد:«کنسرت‌های شهرستان‌ها هزینه‌های جانبی نظیر رفت و آمد و اقامت گروه را دارد. از سوی دیگر اصولاً دستمزد اغلب نوازنده‌ها در شهرستان‌ها کمتر از تهران است. به همین دلایل شرایط برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها پیچیده‌تر است و احتمال دارد در اغلب شهرستان‌ها فعلاً کنسرتی برگزار نشود.»

مدیر شرکت ترانه شرقی درباره برگزاری کنسرت‌های بزرگ هم این دیدگاه را مطرح کرد:«به نظر می‌رسد در این شرایط برگزاری یک کنسرت بزرگ در فضای باز بهتر باشد. البته در کل برگزاری یک کنسرت با ظرفیت جمعیت بیشتر بهتر از برگزاری چند کنسرت با ظرفیت کم در سالن‌های معمول است. اما در حال حاضر هم سیستم‌های تهویه سالن‌های کنسرت، هوا را به گردش در می‌آورند.»

امین بانی هوای دوری