ابوالحسن خوشرو ، اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک ، vavmusic

مراسم تشییع پیکر ابوالحسن خوشرو برگزار شد

12 اسفند 1398 10:41 ق.ظ ایران

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر زنده یاد ابوالحسن خوشرو (استاد موسیقی مازندران) در روستای ساروکلای قائمشهر و با حضور جمعیت زیادی از دوستداران این هنرمند برگزار شد.

به گزارش خبار موسیقی واوموزیک ، به نقل از سایت خانه موسیقی ایران، با وجود اعلام خانواده زنده یاد خوشرو مبنی بر لغو مراسم تشییع برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، صبح امروز جمعیت زیادی از علاقمندان و دوستداران ابوالحسن خوشرو به روستای ساروکلای شهر قائمشهر رفتند و با این هنرمند برجسته موسیقی مازندران وداع کردند.

 

در این مراسم چند قطعه از آثار زنده یاد خوشرو پخش شد و پیکر این هنرمند که شب گذشته در سن ۷۳ سالگی درگذشت بخاک سپرده شد.

ابوالحسن خوشرو، خواننده و نوازنده پیشکسوت موسیقی مازندرانی شامگاه ۱۰ اسفندماه پس از تحمل یک دوره دو ساله بیماری در ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

او از سال نود و شش درگیر بیماری شد و طی این مدت با وجود نقاهت ، فعالیت‌های موسیقایی خود را متوقف نکرد.حاصل فعالیت‌های او در این مدت خواندن قطعات آلبوم‌های “موسیقی حماسی و آیینی مازندران” اثر نبی احمدی و “چِم” به آهنگسازی سیاوش طالبی بود.وی همچنین چندی پیش نشان درجه یک هنر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی همراه با استاد فقید احمد محسن‌پور از چهره‌های برجسته و اثرگذار در احیای موسیقی مازندران بود که بیش از پنج دهه از عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ موسیقایی مازندران کرد.

از این هنرمند نامی موسیقی مازندران ده‌ها قطعه موسیقی و آلبوم بومی به جای مانده است.

خوشرو متولد دی ماه ۱۳۲۵ بود و در سال ۱۳۳۹ یک گروه موسیقی با همکاری برادرانش فرج‌الله خوشرو و عبدالله خوشرو و همچنین احمد محسن‌پور تشکیل داد.
او از سال ۱۳۴۵ با رادیو مازندران همکاری خود را آغاز کرد و سال ۵۰ با تشکیل گروه موسیقی روجا فعالیت‌های هنری خود را گسترش داد.

امین بانی هوای دوری