جوایز گرمی

معرفی برندگان جوایز گرمی ۲۰۱۹

24 بهمن 1397 9:07 ق.ظ جهان

برندگان شصت و یکمین دوره جوایز سالانه گرمی معرفی شدند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک به نقل از هنرآنلاین چایلدیش گامبینو و کیسی ماسگریوز هر یک با چهار پیروزی پیشتاز شصت و یکمین دوره جوایز سالانه گرمی شدند.

چایلدیش گامبینو یا دونالد گلاور برای تک‌آهنگ “اینجا آمریکا است” جایزه بهترین موزیک ویدیو را برد. این آهنگ که مضمون اجتماعی دارد، جوایز بهترین اجرای رپ / سانگ، رکورد سال و آهنگ سال را نیز از آن خود کرد. گلاور در مراسم گرمی شرکت نکرد.

کیسی ماسگریوز خواننده کانتری برای “ساعت طلایی” جایزه بهترین آلبوم سال و جایزه بهترین آلبوم کانتری را گرفت. خواننده ۳۰ ساله تگزاسی همچنین برای آهنگ “پروانه‌ها” برنده جایزه بهترین اجرای تک‌نفره کانتری شد و برای “کابوی فضایی” جایزه گرمی بهترین آهنگ کانتری را دریافت کرد.

لیدی گاگا نیز برنده سه جایزه گرمی شد: بهترین اجرای تک‌نفره پاپ برای آهنگ “جوآن (فکر می‌کنی کجا می‌روی؟)”، بهترین آهنگ ساخته شده برای رسانه تصویری برای “سطحی” از فیلم “ستاره‌ای متولد می‌شود” و بهترین اجرای دونفره / گروهی پاپ برای همین ترانه (مشترک با برادلی کوپر کارگردان و همبازی او در فیلم). ساندترک فیلم “ستاره‌ای متولد می‌شود” به طور کلی برای هیچ نامزدی واجد شرایط نبود، اما ترانه “سطحی” در مجموع چهار نامزدی به دست آورده بود.

براندی کارلایل، خواننده که شش نامزد کسب کرده بود برنده سه جایزه گرمی شد. آریانا گرانده، گرتا وان فلیت، کریس کورنل از دیگر برندگان شصت و یکمین دوره جوایز سالانه گرمی بودند که بامداد دوشنبه به وقت ایران در مراسمی در استیپلز سنتر در لس آنجلس برگزار شد. آلیشیا کیز برنده ۱۵ جایزه گرمی مجری مراسم بود.

امسال برای اولین بار تعداد نامزدهای جوایز گرمی در بخش‌های اصلی از پنج به هشت اضافه شد. آثاری واجد شرایط بودند که بین اول اکتبر ۲۰۱۷ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ پخش شدند.

برگزارکنندگان گرمی همچنین از دالی پارتن خواننده و ترانه‌سرای کهنه‌کار تقدیر کردند. مایلی سایروس، کتی پری، ماسگریوز، مارن موریس و لیتل بیگ تاون در لحظه تقدیر از پارتن ۷۳ ساله حضور داشتند.

کندریک لامار رپر و ترانه‌سرا با هشت نامزدی بیشترین نامزدی را در جوایز گرمی ۲۰۱۹ کسب کرده بود. بعد از لامار، دریک با هفت نامزدی صدرنشین بود. بوی-وان‌دا تهیه‌کننده و براندی کارلایل خواننده هر یک شش نامزدی داشتند و کاردی بی، چایلدیش گامبینو، مارن موریس، اچ.ای.آر، لیدی گاگا و سان‌ویو، هر کدام پنج نامزدی به دست آورده بودند.

امین بانی هوای دوری