مهیار علیزاده ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک،vavmusic

مهیار علیزاده: کرونا فرصتِ پی‌گیری کارهای عقب‌مانده را به من داد

12 مهر 1399 2:16 ب.ظ ایران

«مهیار علیزاده» (آهنگساز) می‌گوید رکودی که در دنیای موسیقی بر اساس پاندمی ویروسِ‌ کرونا ایجاد شد، این فرصت را برای او فراهم کرد تا به کارهای عقب مانده‌ی خود برسد. او هم‌چنین خبر می‌‌دهد که قطعه‌ای متناسب با این روزها را ساخته است که مورد تقدیر یکی از ارگان‌های سلامت نیز قرار گرفته است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، او که مهمان منصور ضابطیان در برنامه «پنجشنبه جمعه» بود، درباره‌ی این روزهای کرونا گفت: «به شخصه برای من فرصتی ایجاد کرد تا بتوانم به کارهای نیمه تمام و پروژه‌های عقب افتاده‌ام سر و سامانی بدهم و پیش تولید یکی دو تا از کارهای جدیدم را آغاز کردم. قطعه ای را به صورت آزمایشی برای سریالی با ژانر ترس و وحشت آماده کرده بودم که نهایی شد؛ ولی چند وقت پیش از آنجایی که علاقه خاصی به این قطعه داشتم، در حال مرور آن با خودم بودم که ناگاه احساس کردم فضای این قطعه هم سنخ فضای امروز کرونایی جامعه هست.»

علیزاده بیان کرد: «به همین جهت این قطعه بی کلام را دوباره ویرایش کردم و ساختم، جالب آن که مورد تقدیر و تحسین یکی از ارگان‌های سازمان سلامت جهانی هم قرار گرفت؛ اما با توجه به شرایط نامساعد و مشکلات کشور پس از کرونا حتی کوچک‌ترین صحبتی در مورد آن در فضای مجازی نکردم. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری رخت برکند ولی مطمئنا من برایش دیگر قطعه‌ای نخواهم ساخت.»‌

این آهنگساز جوان درباره علت استقبال بیشتر مخاطبان از آلبوم «دخت پری وار» که با صدای علیرضا قربانی اجرا شد، اینگونه توضیح داد: «من و علیرضا قربانی در آلبوم «حریق خزان» نیز همکاری داشتیم که مورد استقبال بسیاری از هنر دوستان قرار گرفت اما در آلبوم «دخت پری وار» قطعه ای از سریال «پرده نشین» با همین نام جای گرفت که باعث شد این قطعه در هنگام پخش به کرات شنیده شود علی الخصوص که این بار شنوندگان در انتظار شنیدن آلبومی دیگر از همکاری من و علیرضا بودند. شاید از دیگر دلایل قوت آن آلبوم ها آزادی بی حد و حصر من در ساخت موسیقی ام بود که حال چنین اتفاقی دیگر رخ نمی دهد، در آن زمان که من درگیر ساخت آلبوم «حریق خزان» بودم تمام فکر و ذکرم بر قطعات بود ولی متاسفانه امروز به مسائلی نظیر اینکه جامعه چه برخوردی با قطعات من خواهد داشت فکر می کنم که باعث تقابل روحی من و جامعه ام می شود.»‌

او هم‌چنین درباره‌ی حاشیه‌های ایجاد شده برای آخرین اثرش گفت: «کافی است یک عنصر نامطلوب در اثر هویدا شود، این باعث می شود هنرمند نتواند به صورت بکر و هنری به سوژه و موضوع خود بپردازد خصوصا که در این مواقع خواننده خود را در موضوع دخالت نخواهد داد، همانطور که در سینما تمام تیرها رو به سیبل کارگردان است در موسیقی نیز تمام اشکالات را منتسب به آهنگساز می دانند. همین امر باعث می‌شود پای شما برای قدم های دیگر سست شود و از آن به بعد با احتیاط بیشتری به جلو بروی.»

امین بانی هوای دوری