نادر مشایخی ، اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک ،vavmusic

نادر مشایخی: برگزاری کنسرت‌های مجازی مانند کشتی به گل نشاندن است

3 فروردین 1399 9:55 ق.ظ ایران

تهران(پانا) – نادر مشایخی می‌گوید برگزاری کنسرت به صورت مجازی مانند کشتی به گل نشاندن است و انجام دادن این کار برای او اصلا جالب نیست.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، نادر مشایخی رهبر ارکستر و آهنگساز در گفت‌وگو با پانا درباره کمک‌هایی که هنرمندان می‌توانند در این دوران به مردم گفت:«در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم که فضای مجازی در آن حرف اول را می‌زند. با امکاناتی که در فضای مجازی در اختیار داریم می‌توانیم کارهای زیادی انجام بدهیم البته منظورم این نیست کارهایی که در کنسرت انجام می‌دهیم را در فضای مجازی پیاده کنیم زیرا به نظرم اینگونه بازخوردی نمی‌گیریم.»
وی ادامه داد:«می‌توانیم از فرآیندهایی که در دنیای مجازی امکان استفاده دارند اما در دنیای واقعی وجود ندارند بهره بگیریم. از لحاظ تصویری برای هر هنری امکاناتی وجود دارد که اگر هنرمندان راه و روش به کارگیری از آن‌ها را پیدا کنند راحت‌تر می‌توانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.»
مشایخی درباره وضعیتی که کل مردم ایران با آن درگیر هستند عنوان کرد:«در وضعیت کاملا استثنایی حضور داریم تابه‌حال هیچکدام از ما در چنین وضعیتی حضور نداشتیم که کل کشور قرنطینه شود. کسانی که کار هنری می‌کنند باید در خود جست‌وجود کنند تا ببینند چه راه حل‌هایی برای امید به آینده وجود دارد و آن را به مخاطبان انتقال بدهند.»

در این روزها مردم به ارتباطات عاطفی احتیاج مبرم دارند

وی همچنین با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور چیزی که مردم به آن احتیاج مبرم دارند گفت:«چیزی که اکنون مردم به آن احتیاج مبرم دارند ارتباطات عاطفی است. به دوستان و همکارانم می‌گویم که موسیقی بنوازند و در گروه‌های فضای مجازی به اشتراک بگذارند تا همه آن‌ها را گوش بدهیم و لذت ببریم به این صورت ارتباط میان کنشی کنار افرادی که درواقع کنار هم نیستند برقرار می‌شود.»

با کنسرت‌های مجازی موافق نیستم

این نوازنده همچنین درباره خوانندگانی که کنسرت‌های مجازی برگزار می‌کنند گفت:«این کار برای من جالب نیست که کنسرتی که در یک فضای واقعی به خوبی برگزار می‌شود را به صورت مجازی اجرا کنم، زیرا امکانات این دو اجرا کاملا با هم متفاوت هستند دلم می‌خواهد از آن امکانات طور دیگری استفاده کنم. اینکه سعی کنم ادا دربیاورم برایم اصلا جالب نیست و قطعا از سوی مخاطبان جدی گرفته نخواهد شد. این کار کشتی به خشکی راندن است که سعی کنید در یک مدیوم دیگر کنسرت برگزار کنید بلکه باید با استفاده از امکانات دیگر به صورت دیگری همین کار را انجام بدهید.»
مشایخی در ادامه تصریح کرد:«حس می‌کنم اهالی موسیقی بسیار خوب خودشان را با این اتفاق وفق داده‌اند و سر خودشان را گرم می‌کنند، همین کنسرت‌هایی که به صورت مجازی برگزار می‌شود گواه این امر است، البته این کارشان آزمون و خطا است اما قطعا درنهایت به نتیجه مشخصی می‎رسند و کار درست را پیدا می‌کنند. کار اصلی هنرمند این است که وقایع و اتفاقاتی که رخ می‌دهد را مشاهده کند و به آن‌ها واکنش نشان دهد.»

امین بانی هوای دوری