گروه دلیار

ندا بهزاد: بانوان موزیسین چیزی از آقایان کم ندارند

25 تیر 1398 8:48 ق.ظ ایران

کنسرت گروه دلیار (ویژه بانوان) 15 مرداد از ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ندا بهزاد نوازنده سازهای کوبه‌ای و سرپرست گروه دلیار درباره این اجرا، گفت: در کنسرت پیش رو با دو خواننده و گروه حرکات موزون به روى صحنه می‌رویم. در این اجرا خانم نازلى سلطان‌زاده خواننده قطعات فولکلور و خانم المیرا قنبرى خواننده قطعات پاپ هستند. هر دو سال‌ها درزمینه خوانندگى تجربه دارند.

بهزاد ادامه داد: خرز چکاوک (نوازنده کیبورد)، سحر میرهاشمی (نوازنده قانون و پرکاشن)، کیمیا نیکپور فرخ (نوازنده کمانچه)، لیدا باقری (نوازنده فلوت) و هنگامه غفوری (نوازنده گیتار بیس) در اجرای پیش رو گروه دلیار را همراهی می‌کنند. ضمن این که تهیه‌کننده گروه دلیار مجید فلاح‌پور و مدیر اجرایی آیدا امیرى مقدم هستند. امیدوارم که بتوانیم اجرای خوب و موفقی برای هواداران و مخاطبان گروه دلیار داشته باشیم.

این نوازنده اضافه کرد: با توجه به اینکه من سال‌ها موسیقى سنتى و محلى کار کردم و علاقه ویژه‌ای به نغمه‌های محلى دارم، در کارهاى گروه از این قطعات با تنظیم مدرن استفاده می‌کنم. یکى دیگر از ویژگی‌های گروه دلیار داشتن تنظیم‌کننده خانم است. این گروه از معدود گروه‌های بانوان است که در آن تنظیم‌کننده قطعات خود خانم‌ها هستند و اتفاقاً در این زمینه بسیار هم موفق عمل کرده است.

او تأکید کرد: خوشبختانه در گروه دلیار فضا برای ورود خوانندگان و نوازندگان جوان و خوش‌صدا فراهم است. ما همیشه از حضور افراد و هنرمندان دیگر که مستعد پیشرفت هستند، استقبال می‌کنیم، چون حضور افراد مستعد جدید باعث می‌شود گروه تازگی خود را حفظ کند و به جایگاه جدید و بهتری برسد. خوشبختانه ما در گروه چنین امکانی داریم که از افراد جدید استفاده کنیم و به کمک آن‌ها ارتقا یابیم و از داشته‌های هم بهره‌مند شویم.

سرپرست گروه دلیار با اشاره به وضعیت موسیقی بانوان گفت: خوشبختانه گروه‌های موسیقی بانوان در حال حاضر به خوبی تلاش‌ می‌کنند. این بانوان و گروه‌های آن‌ها واقعاً از ایده آل‌ها فاصله چندانی ندارند. به‌عنوان کسی که از نزدیک با گروه‌های بانوان همکاری دارم، فکر نمی‌کنم چیزی از دیگر گروه‌ها کم داشته باشند. ما می‌توانیم حرف‌های بسیاری برای گفتن در عرصه موسیقی بانوان داشته باشیم.

او ادامه داد: خوشبختانه موسیقی بانوان دست‌کم از مردان ندارد و موانع و مشکلات خاصی ندارند. همه‌چیز به شکل کنترل‌شده و خوب پیش می‌رود و کسی در زمینه برگزاری کنسرت با مانع روبرو نمی‌شود. گروه‌های بسیاری در زمینه موسیقی بانوان دارند فعالیت می‌کنند که انصافاً گروه‌های خوبی هم هستند. تک‌تک این‌ها با حمایت‌های لازم می‌توانند کنسرت برگزار کنند و در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند.

او در پاسخ به نقش جنسیت در موسیقی هم گفت: مسلماً در هرجای دنیا همین‌طور است. این مسئله فقط شامل ایران نیست. خیلی از گروه‌های موسیقی در جهان هستند که فقط زنان در آن‌ها فعالیت می‌کنند. خیلی مسئله عجیب‌وغریبی نیست. تنها تفاوتی که این گروه‌ها با هم دارند، مخاطبانشان است. طبیعتاً مخاطب موسیقی بانوان ایرانی محدود به بانوان می‌شود و این در حالی است که مخاطب گروه‌های بانوان درجاهای دیگر دنیا صرفاً بانوان نیستند. بلکه آقایان هم مخاطب این گروه‌ها هستند. اما جنسیت اصلاً تعیین‌کننده نیست. چون بانوان همان اندازه در موسیقی نقش دارند که مردان.

این هنرمند در پایان گفت: با وضعیتی که گروه دلیار دارد، به پیشرفت آن امید داریم. امید می‌رود اجراهای بهتر و بیشتری در تهران و شهرستان‌ها داشته باشیم. وضعیت گروه به‌سامان است و روند رو به رشد خوبی دارد. به همین دلیل چشم‌اندازی که متصور شده‌ام، چشم‌انداز خوبی است.

امین بانی هوای دوری