نوازندگان ارکستر ملی ایران در ساری به روی صحنه رفتند

7 مرداد 1396 7:33 ب.ظ گزارش ها

مازندران: به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی؛ سالن اجرای ارکستر از ساعات قبل از شروع اجرا شاهد حضور هنردوستانی از گوشه و کنار مازندران و حتی استان‌های هم‌جوار بود تا ایرانی‌ترین موسیقی را به نظاره بنشینند.

 

 

 

 

 

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک همزمان با سومین روز از دهه کرامت کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و با صدای محمد اصفهانی در سالن سید رسول حسینی ساری اجرا شد، این اجرا در حالی در ساری برگزارشد که اولین بار بود که مرکز استان اجرای یک کنسرت ملی را در خود دیده است.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، مدیر کل ارشاد استان مازندران و چند تن از مسئولین دیگر از نزدیک به تماشای این اجرا نشستند.

در ابتدای برنامه از استاد محمد رضا اسحاقی پیشکسوت موسیقی مازندران تجلیل به عمل آمد و لوح تقدیری از سوی مدیر عامل بنیاد رودکی و رهبر ارکستر ملی به ایشان اهدا شد.

اگرچه اجرای کنسرت به دلیل خوشامدگویی استاندار و مدیرکل ارشاد و صحبت‌های اولیه با تأخیر آغازشده بود اما با این‌ وجود همه علاقه‌مندان بی‌صبرانه منتظر کوک سازها و اجرای هنرمندانه استاد شهبازیان و محمد اصفهانی بودند.

محمد اصفهانی پس از اجرای هر قطعه برای آماده شدن اجرای قطعه بعدی صحنه را ترک می‌کرد؛ اما استاد فریدون شهبازیان همچنان ایستاده با چوبی که با هنرنمایی آن را به این‌سو و آن‌سو می‌چرخاند گروه را برای نواختن نوای بی‌کلام بر سر شوق می‌آورد.

پایان‌بخش این برنامه در شبی به‌یادماندنی قطعه ” ای ایران” با صدای محمد اصفهانی بود، همه به احترام ایران برخاستند و هم‌نوا با صدای اصفهانی ” ای ایران” را همخوانی کردند.

صبوری حضار و ماندن برای شنیدن در پاسی از شب با اجرای قطعه روح‌نواز “ای ایران” حلاوتی از جنس اقتدار و وطن‌دوستی در بین همه ایجاد کرد تا با خاطری آرام و پر از شادی هنرمندان کشورمان را بدرقه کنند.

در انتهای کنسرت یکی از هنرمندان استان تابلوی نقاشی که منقش به تصویر محمد اصفهانی بود به این هنرمند کشورمان اهدا کرد.

همچنین در پایان اجرا معاون هنری وزیر ارشاد و مدیر عامل بنیاد رودکی با اهدا گل از نوازندگان تقدیر کردند.

علی لهراسبی بارون میزنه