نوید دهقان ، اخبار موسیقی، اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

نوید دهقان: نباید به خاطر کرونا کارمان را تعطیل کنیم

9 فروردین 1399 7:28 ق.ظ ایران

آهنگساز و نوازنده کمانچه می‌گوید برای اولین بار روی شعری از بیدل دهلوی شاعر پارسی‌سرای سبک هندی کار می‌کند.

 

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک : نوید دهقان آهنگساز و نوازنده کمانچه درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا روی فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما قرار بود کنسرت “بهار… آن سوی دیوار” را دوم اسفند سال گذشته در تالار وحدت اجرا کنیم ولی این کنسرت به خاطر هم‌زمانی با انتخابات مجلس لغو شد و ما بلیت‌های فروخته‌شده را پس دادیم. تاریخ جدیدی که به ما اعلام کردند روز 29 فروردین است که با توجه به ادامه‌دار بودن بحران کرونا به نظر می‌رسد در این تاریخ هم امکان برگزاری کنسرت را نخواهیم داشت.

 

 

این آهنگساز با اشاره به این که در حال حاضر با توجه به ضرورت قرنطینه خانگی، مطالعه تنها کاری است که می‌شود انجام داد، عنوان کرد: برای ما که اهل نوشتن هستیم این شرایط منجر به این نمی‌شود که کارمان را تعطیل کنیم. شما برای نوشتن فقط به یک کاغذ و قلم احتیاج دارید. من به ادبیات علاقه زیادی دارم و سعی می‌کنم خودم را درگیر شعر و کلام کنم چون به هر حال همه این‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

دهقان افزود: من در حال حاضر مشغول ساخت یک سری قطعات هستم. برای اولین بار دارم کاری را روی شعر بیدل دهلوی انجام می‌دهم. فکر می‌کنم سبک اشعار بیدل دهلوی بسیار خاص و پیچیده‌ است و فهم آن به این سادگی‌ها نیست. معمولاً شما برای بیان یک مفهوم، واژه‌های مختلفی به ذهنتان می‌آید. بیدل وقتی می‌خواهد مفهومش را انتخاب کند، عجله نمی‌کند و صبر می‌کند تا شاید صدمین کلمه‌ای که به ذهنش می‌رسد کلمه بهتری باشد و از آن استفاده کند.

امین بانی هوای دوری