نوید دهقان ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک، vavmusic

نوید دهقان: کلاس‌های آنلاین کیفیت کلاس‌های حضوری را ندارد

25 تیر 1399 6:07 ق.ظ ایران

دهقان اعتقاد دارد با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد اهالی موسیقی تا پایان سال هم نمی‌توانند کار خاصی انجام بدهند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، نوید دهقان نوازنده کمانچه و آهنگساز درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو، مرکز فرهنگ موسیقایی ملل امروز روز چهارشنبه 25 تیر برنامه‌ای گذاشته‌ که در این برنامه قرار است هشت قطعه از کنسرت‌های گذشته حسین نور شرق خواننده از طریق صفحه خود کنسرواتوار در یوتیوب به صورت مستقیم پخش شود. ضمن اینکه در این برنامه با آهنگسازان و صاحبان اثر هم صحبت خواهد شد. یکی از تصنیف‌های ما به نام تصنیف “شوق” که در سال 2014 در سالن اصلی چایکوفسکی اجرا شد در این برنامه پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: من در این مدت آهنگ‌های زیادی ساخته‌ام و سخت مشغول ساختن موسیقی هستم. امیدوارم بالأخره فرصتی باشد که این قطعات در آینده منتشر شوند. سال گذشته می‌خواستم در دوم اسفندماه کنسرت برگزار کنم ولی کنسرت ما به خاطر انتخابات لغو شد و پس از آن هم به خاطر کرونا دیگر نتوانستیم کنسرت اجرا کنیم. با این وضعیت به نظر می‌رسد تا پایان سال هم نمی‌توانیم کار خاصی انجام بدهیم.

این نوازنده با اشاره به این که کلاس‌های آنلاین کیفیت کلاس‌های حضوری را ندارد، عنوان کرد: متأسفانه ما در این مدت مجبور شدیم حتی به دانشجوها هم به صورت آنلاین درس بدهیم. علیرغم تمام ادعاهایی که می‌شود سرعت اینترنت در ایران فاجعه‌آمیز است و هزینه‌های سرسام‌آوری دارد. حتی قیمت اینترنت را برای دانشجوها پایین نیاوردند.

دهقان در پاسخ به این سوال که کرونا چقدر به موسیقی ضربه زده است، تصریح کرد: هزاران بیماری مانند کرونا در مقابل ضربه‌ای که موسیقی ایران در این سال‌های اخیر خورده است، هیچ هستند. با این حال موسیقی در جهان هر چقدر ضربه بخورد، ضربه به شاخ و برگ‌هاست. هیچ‌کس نتوانسته ریشه هنر در جهان را بخشکاند و هیچ‌کس هم نخواهد توانست. تا زمانی که انسان روی کره زمین زندگی می‌کند هنر باقی خواهد ماند.

امین بانی هوای دوری