نیوشا بریمانی، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

نیوشا بریمانی: این روزها بیشتر در جستجوی ترانه‌های خوب هستیم

1 شهریور 1399 6:32 ق.ظ ایران

سرپرست گروه موسیقی نوشه می‌گوید کلاس آنلاین مزیت‌های زیادی دارد ولی برای هنرجوهای مبتدی خوب نیست.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، نیوشا بریمانی نوازنده کمانچه و سرپرست گروه موسیقی نوشه درباره فعالیت این روزهای خود گفت: این روزها هیچ‌کس مشغول هیچ کاری نیست. البته ما سه ماه پیش برای کارهای مجوز کنسرت تمرین کردیم ولی فعلاً باید صبر کنیم که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی درباره انتشار آلبوم توضیح داد: انتشار آلبوم در برنامه‌های ما جای ندارند. احسان کرمی هم فعلاً در ایران نیست که بخواهیم تک آهنگ ضبط کنیم. الآن بیشتر دنبال پیدا کردن ترانه خوب هستیم تا آهنگسازی کنیم.

این نوازنده با اشاره به اینکه نه‌تنها موسیقی بانوان، بلکه نوازنده، آهنگساز، سالن‌دار، عکاس و همه عوامل اجرایی موسیقی دچار مشکل شده‌اند، در رابطه با مشکلات موسیقی بانوان در شرایط کرونا اظهار داشت: موسیقی بانوان همیشه مهجور بوده و الآن هم با این اوصاف فکر می‌کنیم تا شش یا هفت ماه آینده اتفاق خاصی نیفتد. احتمالاً امسال نتوانیم کنسرت برگزار کنیم و شاید فقط بتوانیم تک آهنگ ضبط کنیم.

بریمانی عنوان کرد: من در این مدت تدریس هم می‌کردم و شاید آسیب این موضوع برای من کمتر بود، اما از یک جهت هم درآمد کامل من از کنسرت است و نه تدریس. من در حال حاضر تدریس می‌کنم ولی می‌دانم بسیاری از نوازنده‌ها بیکار شده‌اند و حتی دارند سازهای خودشان را می‌فروشند. واقعاً این موضوع ناراحت‌کننده‌ است.

وی درباره تجربه خود از تدریس موسیقی به‌صورت آنلاین گفت: تدریس آنلاین برای هنرجوی مبتدی فایده ندارد ولی برای هنرجوهایی که تجربه دارند می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. تجربه جالبی است. در وقت هنرجوها صرفه‌جویی می‌شود چون در خانه می‌نشینند و آموزش می‌بینند. کلاس آنلاین مزیت‌های زیادی دارد ولی برای هنرجوهای مبتدی خوب نیست. من در این مدت هنرجوی مبتدی نگرفتم ولی برای هنرجوهایی که ساز بلد هستند و بالای یک سال کار کرده‌اند مشکلی پیش نمی‌آید.

سرپرست گروه موسیقی نوشه در پاسخ به این سؤال که کرونا چه آسیبی به موسیقی زده است، خاطرنشان کرد: کرونا صد درصد به موسیقی آسیب زده است. بسیاری از مشاغل از مدت‌ها قبل کار خودشان را شروع کرده‌اند و تنها قشری که بیشترین آسیب را دیده هنر است. خوشبختانه من هنوز به مشکل مالی نخوردم ولی در این اوضاع کنونی و گرانی‌ها، دلم برای همکارانی که مسئولیت خانواده بر دوششان است می‌سوزد. این کار ما حالا حالاها کار نمی‌شود.

امین بانی هوای دوری