سامان ٬ اخبار موسیقی ٬ اخبار موسیقی ایران ٬ واوموزیک

همه چیز درباره بازداشت امیر ارژنگ کاظمی با نام هنری «سامان»

7 بهمن 1398 9:10 ق.ظ خارج از گود

نادر مرادی رئیس اماکن تهران بزرگ گفته سامان خواننده لس آنجلسی پس از ورود به تهران تحت رصد پلیس بود تا اینکه مطلع شدیم شب قبل در سفره خانه ای در شمال تهران اقدام به اجرای کنسرت کرده است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک احمد خسروی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا هم گفته سامان، خواننده لس آنجلسی که پس از ورودش به کشور سال ها در تهران زندگی می کرد ، شب قبل در یکی از کافه ای شمال تهران در حال اجرای آوازخوانی بازداشت شد.

امیر ارژنگ کاظمی با نام هنری سامان در کودکی به ترکیه مراجعه کرد و بعد رهسپار آمریکا شد.
با آن که اولین آلبوم او الهه عشق در سال ۱۳۷۱ منتشر شد، ولی شهرت او مدیون آهنگ شمعدونی است که با شعر مریم حیدرزاده و ملودی منوچهر چشم آذر در سال ۱۳۷۹ منتشر شد و به لطف تلویزیون های ایرانی نو بنیاد ماهواره ای در ایران و سراسر دنیا شنیده شد.

شهرت سامان وی را به دبی برد که در آن سال ها مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته بود و کلوپ های شبانه اش پاتوق توریست هایی بود که دنبال چیز هایی می گشتند که در ایران نبود من جمله موسیقی زنده. سامان برای سال ها در کاباره های ایرانی دبی می خواند و از آن پس مقیم دوبی شد. طبق گزارشات او در طول سال های قبل و با کم رونق شدن بازار موسیقی ایرانی و گردشگری در دبی، چندین بار به ایران سفر کرده بود. در یکی از همین سفر ها در سال ۱۳۸۶ به مشارکت با خوانندگان زیر زمینی از جمله یاس هم پرداخت و ترانه مشترکی به نام بازم کمه با او منتشر کرد.

او سال ۱۳۹۷ در مصاحبه ای درباره دلیل حضورش در ایران گفته من یک ایرانی وطن پرست هستم و دوست دارم در وطن خودم به فعالیت بپردازم. نه اهل کار سیاسی هستم نه مسائل دیگر حدود دو سال است در ایران زندگی می کنم و آلبوم جدیدم را هم که شامل ۱۶ تراک می باشد در ایران ضبط کرده ام و امیدوارم این آلبوم مورد تائید وزارت ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

فصل بهار سال پیش حضور او در مراسم خاکسپاری ناصر ملک مطیعی خبرساز شده بود.
در سال های قبل تعدادی دیگر از هنرمندان و خواننده های ایرانی که سابقه فعالیت در خارج کشور داشتند بعد از ورود به ایران بازداشت شده بودند. محمد خردادیان و حبیب محبیان من جمله هنرمندانی بودند که دستگیر آن ها خبرساز شده بود.

علی لهراسبی بارون میزنه