سالار زمانیان ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

همکاری سالار زمانیان با نوازنده‌های بین‌المللی

10 اردیبهشت 1399 10:25 ق.ظ ایران

زمانیان می‌گوید مراحل تولید آلبوم “اورتور” که مجموعه‌ای برای آنسامبل‌های مختلف و تار است تا چند وقت دیگر تمام می‌شود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک : سالار زمانیان نوازنده تار و سه‌تار درباره فعالیت این روزهای خود  گفت: الآن مشغول ضبط یک قطعه جدید هستم که برای شرایط قرنطینه ساخته می‌شود. در این قطعه با تعدادی نوازنده از کشورهای دیگر همکاری کرده‌ام. برای ساخت موسیقی این کار از یک یا دو ساز سنتی دنیا استفاده می‌کنم و بقیه آن‌ها سازهای کلاسیک هستند.

زمانیان درباره زمان انتشار این قطعه عنوان کرد: از آنجا که ما دور از هم هستیم طبیعتاً کمی زمان می‌برد و شرایط خودش را می‌طلبد. احتمالاً 10-12 روز دیگر منتشر خواهد شد. هنرمندان دیگر هم پیش از این با نوازندگان خارج از کشور و از راه دور کار کرده بودند، اما ایده این قطعه از روزهای آغازین که بحث قرنطینه خانگی مطرح شد در ذهن من به وجود آمد که ما هم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. ابتدا یک ملودی ساختم و بعد این ملودی را به نوازندگان مختلف دادم و آن‌ها هم همکاری کردند.

زمانیان با اشاره به این که این قطعه تصویری خواهد بود، اظهار داشت: هر کدام از نوازندگان در خانه از خودشان فیلم گرفته‌اند و از میکس آن‌ها کلیپ درست کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: ما یک مجموعه کنسرت هم داشتیم که می‌خواستیم تور داخلی برگزار کنیم ولی بحث ویروس کرونا پیش آمد و آن‌ها لغو شد. کنسرت‌های ما از مشهد شروع شد و پس از آن قرار بود که به شهرهای همدان، شیراز و یک سری شهرهای دیگر هم برویم ولی فرصت نشد. امیدوارم که پس از ریشه‌کنی ویروس کرونا بتوانیم این مجموعه کنسرت را ادامه بدهیم.

زمانیان ادامه داد: یک آلبوم هم به نام “اورتور” دارم که مجموعه‌ای برای آنسامبل‌های مختلف و تار است و تا چند وقت دیگر کار آن تمام می‌شود. در این آلبوم ساز تار نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کند.

امین بانی هوای دوری