آئودئو ،اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی جهان، واوموزیک،vavmusic

هوش مصنوعی با فناوری« آئودئو» پیانو زدن را با دیدن فیلمهای صامت می آموزد!

19 بهمن 1399 6:29 ب.ظ جهان

یک سیستم جدید هوش مصنوعی تنها با مشاهده فیلم های صامت از پیانو زدن افراد میتواند به صورت دقیق همان نت های اجرا شده را بنوازد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، این سیستم بر خلاف سیستم های قبلی نیازی به دریافت صدای قطعات نواخته شده پیانو ندارد و تنها از طريق مشاهده ویدئوهای صامت قادر به درک و تقلید از نت های نواخته شده به صورت دقیق است.

این فن آوری هوش مصنوعی که آئودئو نام دارد، توسط گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن ابداع شده و مبتنی بر استفاده از یک نرم افزار قدرتمند است که میتواند تمامی فریم های ویدئوهای صامت پیانو زدن را درک کرده و از آنها تقلید کند.

در نخستین گام از این نرم افزار برای مشاهده ۱۷۲ هزار فریم یک فیلم نواختن پیانو که از دستان پل بارتون نوازنده انگلیسی پیانو تهیه شده بود، استفاده شد. وی در این فیلم قطعاتی از موتزارت و باخ را نواخته است.

هوش مصنوعی آئودئو با تحلیل این فیلم صامت توانست ترتیب فشرده شدن دکمه های پیانو را درک کند و نت ها را به صورت دقیق بنوازد. قطعه نواخته شده توسط این هوش مصنوعی شباهت زیادی به نحوه نواختن پل بارتون دارد. دقت این سیستم هوش مصنوعی فعلاً ۹۳ درصد است و پژوهشگران می گویند در آینده این رقم باز هم افزایش خواهد یافت.

امین بانی هوای دوری