وحید اسداللهی، اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک ، vavmusic

وحید اسداللهی و اجرای موسیقی فولکلور آذربایجان در برج آزادی

27 بهمن 1398 10:19 ق.ظ ایران

برج آزادی شامگاه گذشته در چهارمین روز سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه وحید اسداللهی از هنرمندان صاحب سبک ناقاره در ایران و جمهوری آذربایجان بود.تمام قطعاتی که در این کنسرت اجرا شد، از موسیقی فولکلور آذربایجان انتخاب شده بودند و سه خواننده به نام‌های شهاب میرزایی، میر بهاءالدین خراسانی و افشار مؤذن‌زاده اردبیلی گروه را همراهی کردند.

 

 

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک در ابتدای این کنسرت که با استقبال بی‌نظیر هواداران همراه بود، گروه یک قطعه بی‌کلام شاد اجرا کردند. در ادامه این کنسرت قطعات سولو کمانچه، قوی گولوم گلسین آی ننه، کوچه لر، سلو قارمون، سلو ناقاره و کوبه‌ای، یاربیزه قوناق گله جک، چهارگاه، ارکستر نقاره، بیات کرد، تئزگل، نء یینه میشم، آرزو قیزیم، داشلی قالا، فریده قادان من آلیم و لاله لر اجرا شد و این گروه شبی شاد و خاطره‌انگیز را برای هواداران پرشور خود در پایتخت رقم زد.

وحید اسداللهی (سرپرست گروه و نوازنده ناقاره)، افشار عباسی نامور (نوازنده تار)، ماندانا حسین غفاری (نوازنده پیانو)، سیده تارا موسویان (نوازنده پرکاشن)، رضا اسداللهی (نوازنده پرکاشن)، محمد اسداللهی (نوازنده قارمون)، سعید میرزازاده (نوازنده کمانچه) و فرامرز جوادی (نوازنده قوپوز) اعضای گروه وحید اسداللهی را تشکیل دادند.

اسداللهی متولد سال 1339 است. او از سن 10 سالگی دایره‌نوازی را نزد برادرش استاد رحمان اسداللهی فرا گرفت و در سال 1356 در ارکستر سازمان فرهنگ زیر نظر استاد سلیمی مشغول به کار شد. در سال 1360 دو آلبوم “یانیق کرم” و “لزگی” را وارد بازار کرد و در سال 1369 برای آموزش و نوازندگی ساز ناقاره به باکو رفت. گروه وحید اسداللهی فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرد و تاکنون اجراهای متعددی را روی صحنه برده است.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تا پنجشنبه اول اسفند در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود. در این مدت 82 گروه در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی، بانوان، ‌کودک و نوجوان با 92 اجرا روی صحنه می‌روند.

امین بانی هوای دوری