امید حاجیلی، مهدی جهانی، روزبه بمانی، رضا یزدانی، گروه رستاک، حمید عسگری

پنج میلیون نفر کنسرت موسیقی آنلاین را دیدند

10 فروردین 1399 8:21 ق.ظ ایران

انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین (VOD و IPTV) با انتشار بیانیه ایاز ایجاد فضای برای پخش موسیقی زنده تشکر کردند.

 

 به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،  متن بیانیه انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین (VOD و IPTV) که برای ایلنا ارسال شده به شرح زیر است:

امروز ساعت ها و دقایقی را پشت سر می گذاریم که تمام دنیا درگیر شیوع ویروس کرونا شده است. ویروسی که بر زندگی مردم دنیا سایه افکنده است و همه فعالیت های بشر را تحت الشعاع خود قرارداده و مردم را در اقصی نقاط کره خاکی خانه نشین کرده است.

 

بسیاری را داغدار و بسیاری را دچار بیماری نموده است. لذا ما برای همه بازماندگان عزیزان از دست رفته آرزوی سلامتی و صبر می نماییم و برای همه بیماران آرزوی شفا.

 

در همین راستا سرویس های ویدیویی انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین (VOD و IPTV) که از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر سازمان صدا و سیما مجوز اخذ نموده بودند از ابتدای شیوع این بیماری برای ایجاد سرگرمی خانواده ‌های ایرانی و فرزندانشان که در قرنطینه بودند اقدامات بسیاری انجام داد.

تمامی سرویس ها مبلغ اشتراک ماهیانه خود را رایگان نمودند و یا با تخفیف بالای ۵۰ درصد عرضه کردند. کمپین های بیشماری برای این ایام طراحی شد تا تلاش شود مردم در خانه بمانند. فیلم ها و سریال های بسیاری برای مردم در دسترس قرار گرفت و همین امر موجب شد فشار سنگینی هم از نظر زیرساختی و فنی و هم به نیروهای جوان و متخصص این سرویس ها وارد شود. هرچند خستگی خدمت به مردم برای همه ما در این شرایط حساس شیرین بوده و هست. امروز شاهد این هستیم که ترافیک سرویس های VOD و IPTV در کشور رشد بسیار زیادی داشته است.

امروز شاهد این هستیم سرمایه گزاری‌های بیشماری که در این صنعت شد توانست مردم را در این روزهای سخت یاری نماید. تمام سرویس های دارای مجوز در کشور وظیفه خود دانستند در این روزهای سخت کنار مردم باشند و برای شادی و لبخند مردم شبانه روز تلاش کردند. علی‌الخصوص در چند روز اخیر شاهد این بودیم که سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر سازمان صدا و سیما در یک اقدام بسیار مدبرانه و شجاعانه مجوز پخش زنده کنسرت موسیقی آنلاین را صادر کرد

این اقدام گام نوینی در نفوذ رسانه‌ای سازمان صدا و سیما به همت ساترا در بین احاد مردم ایران است. چراکه فضای مجازی که می توانست بدون تنظیم گری محلی برای جولان دشمنان نظام باشد اکنون با این اقدام محلی برای همدلی و عرصه خدمت به مردم شده است. هرچند برخی در شبکه های اجتماعی تنگ‌نظرانه تلاش در مخدوش کردن این اقدام تیزبینانه و تیزهوشانه داشتند که آن هم با پاسخ مردم مواجه شد.

لذا انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین بخاطر این اقدام شایسته از سازمان صدا وسیما و همچنین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صمیمانه تقدیر و تشکر نموده و امیدوار است از این دست اقدامات نیز همواره ادامه یابد. چرا که با این اقدامات این دست رسانه ملیست که در فضای مجازی توسعه خواهد یافت. در طی دو روز گذشته که کنسرت موسیقی زنده به همت شهرداری تهران از برج میلاد توسط سرویس های دارای مجوز ساترا پخش شد بیش از ۵ میلیون نفر مردم ایران آنرا مشاهده نمودند.

بازخوردهای مختلفی که دریافت شد حاکی از رضایت مردم از این تصمیم بود. لذا ما نیز همچون کادر خدوم پزشکی و درمانی در کشور کنار مردم بوده و هستیم و تلاش می کنیم لبخند رضایت بر صورت تک‌تک مردم ایران بنشیند. در پایان از خداوند متعال برای همه مردم سرزمینمان ایران سلامتی و خوشحالی آرزومندیم.

تیوی پلاس، تماشاخونه ،اواونوا ، ارمغان راه طلایی ،فیلمنت ، ویدان ،پیشتاز مووی ، هاشور ،ناشاتی وی،نواز ،بینو گرام ،گیلان مدیا، هابینا ، مهر ،پویا رسانه ،سیمای همراه، لحظه،رادیو معدن ،گپ فیلم، شبکه مد،لنز ایرانسل،تیوا از اعضای صنف هستند که اجازه پخش زنده داشتند

امین بانی هوای دوری