سید عباس صالحی ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران، واوموزیک،vavmusic

پیام وزیر ارشاد به سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

10 آبان 1399 3:47 ب.ظ ایران

سید عباس صالحی گفت جشنواره موسیقی نواحی ایران رویدادی است که ضرورت و اهمیت داشته‌های فرهنگی و موسیقی نواحی ایران اسلامی را یادآوری و تأکید می‌کند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

در متن پیام وزیر ارشاد آمده است:

فرهنگ در سرزمین ما با نگرش‌ها و باورهای مردم پیوندی ناگسستنی دارد و فراز و نشیب‌های گوناگون در سیر تاریخی این دیار از گذشته تا امروز، تنوع و تکثر فرهنگی را به‌عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های ایران اسلامی رقم زده است.

موسیقی نواحی یکی از جلوه‌های گویا و غنی از این تنوع و تکثر است که در جای جای سرزمین‌مان، مردمان فرهنگ‌مدار با آواها و نواهای خود، آن را حفظ کرده‌اند و امروز نیز جوانان مشتاق و علاقه‌مند این هنر، حافظ و امیدبخش تداوم این میراث فرهنگی و موسیقیایی هستند.

جشنواره موسیقی نواحی ایران رویدادی است که ضرورت و اهمیت داشته‌های فرهنگی و موسیقی نواحی ایران اسلامی را یادآوری و تأکید می‌کند و بخشی از ظرفیت‌ها و نمونه‌های این موسیقی را بیان و امکانی را برای معرفی بیشتر این موسیقی و پویایی آن در جامعه امروز فراهم می‌آورد.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در شرایط فراگیری ویروس کرونا متناسب با اقتضائات شرایط کنونی، به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود. مشاهده اجرای آثار گروه‌ها و هنرمندان حاضر در جشنواره در فضای مجازی از یک سو و از سوی دیگر ضبط و مستندسازی موسیقی نواحی و اجراهای هنرمندان امکانی فراهم آورده که علاقه‌مندان بیشتری در آینده آن‌ها را به تماشا بنشینند.

برگزاری جشنواره ای که از یک سو نشان دهنده­ی تنوع آداب و رسوم کشور و از دیگر سو خود نشانه ای از وحدت وهمبستگی است، بویژه در ایام مبارک هفته وحدت، اتفاق خجسته ای است. فرصتی که اهمیت یکی بودن و یکی شدن را برای فایق آمدن بر سر مشکلات باز می گوید.

از هنرمندان فرهیخته موسیقی که با جشنواره همراهی می‌کنند و همکاران سختکوش معاونت امور هنری و دست اندرکاران برگزاری جشنواره صمیمانه قدردانی می‌کنم و سلامت و توفیق هنرمندان گرامی را آرزومندم.”

امین بانی هوای دوری