محسن رجب‌پور ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک ، vavmusic

پیشنهاد تعطیلی کنسرت‌ها تا پایان سال

16 اسفند 1398 8:25 ق.ظ ایران

مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری از بررسی اعضای هیات مدیره این مجموعه صنفی پیرامون تعطیلی کنسرت‌ها بعد از شیوع بیماری کرونا در تهران و سایر شهرهای کشور سخن گفت.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، محسن رجب‌پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری در گفتگو  اظهار داشت: طی روزهای گذشته جلساتی با حضور اعضای هیات مدیره مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری بعد از ماجرای تعطیلی کنسرت‌ها به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار شد. این در حالی است که طی نظرسنجی‌هایی که در این جلسات صورت گرفت هم اعضای هیات مدیره و هم اغلب اعضای مجمع که به نوعی درگیر برگزاری کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها هستند موافق بودند که به دلیل پیشگیری و حفظ سلامت هم‌میهنانمان کنسرتی برگزار نشود.

 

 

وی ادامه داد: بر همین اساس اخیراً نامه‌ای از سوی مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری به مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال شده که به منظور پیشگیری از هرگونه اتفاق ناگوار در جهت حفظ سلامتی مخاطبان تمامی کنسرت‌ها و اجراهای زنده در کشور علاوه بر دو هفته‌ای که دولت دستور توقف اجرای آنها را داده تا پایان سال نیز ادامه پیدا کند. به هر حال این تصمیمی است که همگی روی اجرای آن متفق‌القول بودند چرا که اکنون در شرایطی هستیم که برای همه حفظ سلامتی مخاطبان از هر مساله دیگری مهم‌تر است. این در حالی است که در موضوع بلیت فروشی کنسرت‌ها نیز بنا بر این است که از سوی سامانه‌های فروش بلیت با وجودی که ضرر مالی هم به دلیل تبادلات بانکی متوجه این سامانه‌ها می‌شود، پول حاصل از فروش بلیت‌ها به مخاطبان بازگردانده شود.

این تهیه کننده موسیقی درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر اینکه تعدادی از خوانندگان و هنرمندان حاضر به بازگرداندن مبلغ قرارداد مالی خود با تهیه‌کنندگان نیستند، گفت: آنچه مبرهن است و در حوزه حقوقی نیز مورد توجه قرار گرفته، بر این قاعده استوار است که در اغلب قراردادهای مالی یک بیند «فرس ماژور» وجود دارد که موضوع شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کنسرت‌ها مانند برخی دیگر از قراردادهای تجاری در مفاد قرارداد تهیه کننده با خواننده لحاظ شده که هر دو طرف را ملزم به رعایت آن می‌کند. حالا اینکه شنیده شده تعدادی از خوانندگان حاضر به بازگرداندن برخی از پول‌ها به جهت برگزار نشدن کنسرت‌ها نیستند به موضوعات اخلاقی باز می‌گردد که امیدوارم واقعیت نداشته باشد. البته در حوزه برنامه‌گذاری تاکنون هم مدیران تالارهای برگزاری کنسرت‌ها تا آنجا که بنده اطلاع دارم پول‌های دریافت شده از کنسرت‌گذارها را بازگردانده‌اند و خوشبختانه در این حوزه مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: من خواهشی که از همه همکارانم در حوزه تهیه کنندگی کنسرت فعال هستند، این است که تمامی مبادلات کاری خود را تا زمان مشخص شدن قطعی موضوع ویروس کرونا به حالت تعلیق دربیاورند که انشاالله پس از عبور از این بحران بتوانند با آرامش بیشتری در مواجهه با هنرمندان به یک تفاهم جدیدی برسند.

امین بانی هوای دوری