علی عامل هاشمی،همایون شجریان ،امیر تتلو ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران

چرا پست‌های همایون شجریان یک چهارم امیر تتلو لایک می‌شوند؟

14 خرداد 1399 1:13 ب.ظ ایران

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره صنعتی شدن سینما و اوضاع نابسامان فرهنگی صحبت می‌کند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، علی عامل هاشمی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که به تازگی در دو سریال «کامیون» و «سرباز» ایفای نقش کرده است، درباره اوضاع نابسامان فرهنگی صحبت می‌کند و باور دارد که نه تنها در زمینه فیلم و فیلم‌سازی، بلکه در زمینه موسیقیایی هم سلیقه مردم به شدت اُفت کرده است و یک مثال برای اثبات این موضوع را مقایسه تعداد طرفداران امیر تتلو و همایون شجریان می‌داند.

این بازیگر درباره صنعتی شدن سینما و تئاتر و توجه‌شان روی درآمدزایی گفت: «زمانی که ما داریم درمورد درآمدزایی و صنعتی شدن سینما، تئاتر، تلوزیون و.. صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم ماجرای مالی آن را در نظر نگیریم و برای صنعتی شدن ما باید به ذائقه مردم اهمیت دهیم که این یک وجه آن است و وجه دیگر آن این است که یک هنرمند باید ذائقه مردم را تغییر دهد یعنی باید ذائقه مردم را تمییز دهد و بتواند آن را از این چیزی که هست بهتر کند و یا بهبود ببخشد. این کار مستلزم این است که تئاتر ملی یا تئاتر روشن فکری که در مورد آن حرف می‌زنیم یک بودجه عجیبی داشته باشد تا به آن کمک شود، همانطور که به سینما هم باید کمک شود. اما اوضاع تئاتر و سینمای مستقل بسیار خراب است. حالا تعداد محدودی هستند که کار می‌کنند یا سینمای مستقل دارند که با پول خیلی کم آن را می‌چرخانند، اگر حامد بهداد در یک فیلمی ۴۰۰ میلیون بگیرد برای این فیلم می‌آید و ۵۰ میلیون یا کمتر می‌گیرد و با بازی در یک فیلم مستقل از آن حمایت می‌کند. همه شرایط برای همین سختی آن است و خانوم رخشان بنی‌اعتماد یا خانوم پوران درخشنده به تنهایی چه قدر می‌توانند از جریان سینمای مستقل حمایت کنند؟»

او درباره تغییر ذائقه و اوضاع نابسامان فرهنگی گفت: «به عنوان یک کارشناس فرهنگی می‌توانم این آرشیو را شناسایی کنم ولی درمان آن توسط سیاست فرهنگی امکان پذیر است. من در این موضوع ورود نمی کنم چرا که سوادش را ندارم. من به عنوان کسی که لیسانس فرهنگی دارم می‌توانم بگویم باید موسیقی‌های خوبی ساخته شود که موسیقی‌هایی که گوش‌نواز نیستند را گوش نکنیم. ولی در شرایطی هستیم که تعداد لایک همایون شجریان یک چهارم لایک‌های اینستاگرام آقای امیر تتلو است. ما از لحاظ فرهنگی ضعیف هستیم و راه درمان نیز همان سیاست فرهنگی است که در دانش من نمی‌گنجد درباره‌اش صحبت کنم.»

امین بانی هوای دوری