مهدیا علیزاده، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

چلچله خوانی خنیاگران فارس در ۴۰ سالگی دفاع مقدس

27 تیر 1399 2:48 ب.ظ ایران

کارشناس مسئول موسیقی حوزه هنری فارس گفت: در ۴۰ سالگی حماسه بزرگ دفاع مقدس آلبوم سرود چلچله خوانی به پیشگاه حماسه سازان هنر بزرگ دفاع و مقاومت تقدیم خواهد شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، مهدیا علیزاده ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فضای خاص ناشی از بیماری کرونا به وجود آمده که به جای برنامه اجرایی سراغ فضای مجازی و تولید محصول برویم.

وی افزود: آلبوم سرود چلچله خوانی شامل سرودهای حماسی و انقلابی است که در واحد موسیقی حوزه هنری فارس تولید شده و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منتشر خواهد شد.

کارشناس مسئول موسیقی حوزه هنری فارس ادامه داد: در این آلبوم اشعاری از سیدمحمدامین جعفری حسینی، غلامرضا کافی، عظیم زارع، قاسم صرافان، میلاد عرفان پور، هادی فردوسی و هاشم کرونی توسط گروه‌های مصباح الهدی و طاها از لارستان، ثامن الائمه (بچه‌های آباده)، شعله نی ریز و نیایش شیراز اجرا شده است.

علیزاده گفت: آهنگسازی و تنظیم این قطعات را هنرمندانی چون محمد شادفر، نادر کامرانی، محسن ناحی، علیرضا نیک خو، بهنام محمدبیگی و حمیدرضا باقری بر عهده داشته‌اند که عمدتاً از چهره‌های توانمند عرصه موسیقی و سرود استان هستند.

وی در پایان گفت: حوزه هنری فارس ۳ اثر دیگر نیز تولید کرده که امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آتی همه این آثار را به سمع و نظر مخاطبان فهیم موسیقی فارس برسانیم.

امین بانی هوای دوری