«چهره‌های ماندگار ایران» به فرهنگسرای نیاوران می‌رود

3 تیر 1396 7:00 ق.ظ ایران

نمایشگاه آثار چهره های ماندگار ایران توسط ماهنامه چهره های ماندگار و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با عنوان «قاب تجلی» جمعه نهم تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

 

 

 

 

 

«چهره‌های ماندگار ایران» به فرهنگسرای نیاوران می‌رود

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک در نمایشگاه «قاب تجلی» آثار هنرمندان نام آشنا در حوزه هنرهای تجسمی به نمایش درمی‌آید و در کنار آن تصاویری از پرتره تعدادی از ۲۴۰ شخصیت برگزیده که در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری در خلال این سال ها به عنوان «چهره ماندگار» انتخاب شده اند نیز روی دیوار خواهد رفت.

محمود اسعدی دبیر نمایشگاه هدف از برگزاری آن را تداوم حرکت و جریان اصیل و اساسی انتخاب چهره ماندگار در کشور دانست و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بهترین شخصیت های صاحب رای در حوزه های علمی، فرهنگی و هنری به عنوان چهره ماندگار معرفی شدند. ما این افتخار را داشته ایم تا این شخصیت های برجسته و نخبه را در عرصه های مختلف شناسایی و جامعه خصوصا نسل جوان را با آنها بیش از پیش آشنا کنیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه عکس های پرتره چهره های ماندگاری که فرصت کافی برای عکاسی حرفه ای از آنها فراهم شده است به نمایش درخواهد آمد. در کنار آن آثار نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط چهره های ماندگار هنرهای تجسمی چون محمود فرشچیان، محمد احصایی، غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه ای، جلیل رسولی، یدالله کابلی، کیخسرو خروش، محمدحسین حلیمی، محمد سلحشور، عباس اخوین، علی اکبر صادقی، حبیب الله آیت اللهی، عبدالصمد حاج صمدی به همراه برخی دیگر از بزرگان هنر نیز در معرض دید عموم قرار می گیرد. همچنین دو کتاب عکس چهره های ماندگار و کاشی های اسلیمی چهره های ماندگار ارائه خواهد شد.

اسعدی در پایان صحبت هایش با انتقاد از سوءاستفاده هایی که برخی از این برند ملی می کنند، اظهار کرد: متاسفانه برخی شرکت ها افرادی را حتی با پرداخت مبالغی سعی دارند به عنوان چهره ماندگار معرفی کنند. از این رو می توان گفت یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه معرفی چهره های ماندگار واقعی است و تلاش می کنیم تا در خلال برگزاری نمایشگاه آثار این هنرمندان که به صورت کتاب چاپ شده است نیز به نمایش گذاشته شود.

آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار چهره های ماندگار ایران جمعه نهم تیرماه ساعت ۱۸ و با حضور جمعی از چهره های نام آشنا و ماندگار کشور در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

این نمایشگاه تا ۱۶ تیرماه دایر است و علاقمندان برای بازدید از آن می توانند در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢١ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢١ به گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

امین بانی هوای دوری