لوریس چکناواریان ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

چکناواریان برنده «جایزه کتاب‌ها برای صلح» سال ۲۰۲۰

27 مرداد 1399 2:43 ب.ظ جهان

جايزه ويژه سال 2020 The Books for Peace Awardبه لوريس چکناواريان سفیر هنر برای صلح و سفیر صلح ایران اهدا می شود.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، کميسيون کتاب ها براي صلح، به اتفاق آرا، لوريس چکناواريان را شايسته دريافت جايزه ويژه سال 2020 اين کميسيون دانستند و اين جايزه 12 سپتامبر سال جاري به وی اهدا خواهد شد.

 

کميسيون کتاب ها براي صلح که از سازمانهاي همکار سازمان جهاني يونسکو محسوب مي شود و مقر آن در رم ايتاليا واقع است، از چندين سازمان غير دولتي از کشورهاي مختلف تشکيل شده است که با سازمان يونسکو در زمینه گسترش فرهنگ صلح همکاري مي کند.

 

اين کميسيون پس از بررسي معرفي نامه و سوابق لوريس چکناواريان موسيقيدان ايراني- ارمني دارنده نشان عالی هنر برای صلح که سالها با هنرش فعاليت هايي خيرخواهانه و بشردوستانه در جهت گسترش فرهنگ صلح انجام داده است، به اتفاق آرا آقاي چکناواريان را شايسته دريافت اين جايزه تشخيص دادند و اين جايزه 12 سپتامبر در مراسم ويژه اين کميسيون به اين هنرمند پيشکسوت اهدا خواهد شد.

 

لوريس چکناواريان در سال 2014 دو کنسرت را براي کمک به آسيب ديدگان زلزله بم در فرانسه و همچنين کنسرتهايي را در ايران و امريکا براي کمک به کودکان مبتلا به سرطان محک رهبري کرده است و جشنواره هنر براي صلح ايران که جايزه ويژه سال 2019 اين کميسيون را دريافت کرده، در خرداد ماه سال جاري اين هنرمند پيشکسوت ايراني را براي دريافت جايزه سال 2020 به اين کميسيون معرفي کرده بود.

The Books for Peace Awardجايزه اي است به ياد “خاوير والدز” روزنامه نگار مشهور مکزيکي که در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مکزيک به قتل رسيد، اين جايزه از سال 2017 ، از سوي کميسيون ويژه اين جايزه، هر سال به افراد و گروههايي که در زمينه گسترش فرهنگ صلح، فعاليتهاي بشردوستانه و خيرخواهانه فعاليت مي کنند اهدا مي شود.

لوریس چکناواریان سال گذشته نیز یکی از نشان های عالی هنر برای صلح هفتمین دوره این جشنواره را دریافت کرده است

امین بانی هوای دوری