بیژن کامکار ٬ اخبار موسیقی ٬ اخبار موسیقی ایران

کنسرتی برای هفتاد سالگی بیژن کامکار

30 آذر 1398 11:45 ق.ظ ایران

کنسرت بیژن کامکار نوازنده و خواننده همراه با اجرای گروه دف‌نوازان ماهور پنجشنبه 26 دی‌ ساعت 21 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک حسین رضایی‌‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای که در این اجرا سرپرستی گروه دف‌نوازان را به عهده دارد، درباره برنامه توضیح داد: این کنسرت به مناسب هفتاد سالگی استاد بیژن کامکار برگزار می‌شود و ایشان در این اجرا مقام خواننده و نوازنده با ما همکاری خواهند کرد.

وی افزود: کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود. بخش اول شامل اجرای قطعات فارسی است و بخش دوم اجرا قطعات کردی را دربر می‌گیرد. این برنامه با اجرای سازهای دف و نی همراه است که من سرپرست گروه دف‌نوازان و ماهور روشن سرپرست گروه نی‌نوازان خواهد بود.

رضایی نیا در ادامه به چالش نوازندگی اشاره کرد و گفت: ما نوازنده‌ها خیلی از دستمان کار می‌کشیم، به‌خصوص این که سن هر چه بالا می‌رود کار مشکل‌تر می‌شود. این مشکل در ساز کوبه‌ای بیشتر است چون انرژی زیادی می‌‌خواهد، با این وجود کوبه‌ای‌نوازان در ارکسترها همیشه مظلوم واقع شدند.

گروه دف‌نوازان کنسرت متشکل از آرین رضایی، نگار اعزازی، میلاد عباسی، سینا شهریاری و حسین شهمیری و گروه نی‌نوازان متشکل از فردین لاهورپور، حسن مکانیکی، مرتضی صنایعی و حسین قاسم‌زاده است.

امین بانی هوای دوری